Jeg har en haug av nye deler og en Syncro girkasse som jeg må få overhalt. Hvor er det her i Norge at mann for sendt en girkasse til reparasjon/overhauling? Prosjektet som ble startet med Jokgel ble satt på is da jeg og han flyttet.
Vos Gearbox i Nederland vil ta €750 for jobben (jeg supplere deler), men det må nok finnes noen her i Norge som kan tar oppdraget?
Ellers har noen gode erfarringer med verksteder i Tyskland?
Hei , da er jeg ikke den riktige mann. Kan knutte kontakter her selvfölgelig ..! Anbefale TH-projekt. Tim Hebold er en ung mann med masse erfahring innen Syncrokasser. Han har også begynnt og handler decoupler hos meg.
Jeg har nettopp sent en melding til ham Tim fra TH-prosjekt... og hvis han kommer med anbefaling fra deg jeg tror at svaret er nå funnet
Jeg har også vart i kontakt med Truls fra Hølen, og vi vurdere om å sende to girkasser or spleise på frakt. Det koster cirka kr 1000 en-vei per girkasse.
OK , det høres lovende ut. Skal snakke med ham til og få snille priser. Kansje det er noen alternativer og frakte kassene ned til tyskland . Jeg skal opp til norge i juni. Kan ta den med opp igjen vis det hjelper Eller haste dette ?
Da kan jeg slenge meg på med 2 girkasser, som har leget i deler i nesten 2år. Med 4 kasser bør prisen kunne bli bra [emoji847]
Sent fra min H9436 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Jeg har min syncro hos 4x4 Syncro Servis i Warzsawa for tiden.
De har en girkasse ekspert med god deletilgang og høy kompetanse.
Han skal reparere min AVN kasse nå fordi at jeg har en feil på den. Han demonterer og går over det som må byttes.
Bare som en notis kan jeg nevne at han er svært kritisk til å bytte originale deler fra kassen som ikke har feil enda. Mange ønsker preventivt å gå over det meste og bytte mest mulig når kassen først er demontert. Selv unngår han dette i det lengste ettersom det finnes få reproduserte komponenter på markedet som holder noe nær god nok kvalitet.
Det er nok lurt å ha en god grunn til å bytte ut deler...
For min del skal jeg ha en "gear carrier" i aluminum men en ekstra monterings plate for hovedkulelageren. Skal også få installert "oljeplater" og NB NB NB 3-4 girhuben som er en liten tidsbombe i våre girkasser.
For min bruk er det ikke behov for å lage porter for å sirkulere/kjøle/filtre giroljen... men det kunne vært kult!
goskiracer wrote:Det er nok lurt å ha en god grunn til å bytte ut deler...
For min del skal jeg ha en "gear carrier" i aluminum men en ekstra monterings plate for hovedkulelageren. Skal også få installert "oljeplater" og NB NB NB 3-4 girhuben som er en liten tidsbombe i våre girkasser.
For min bruk er det ikke behov for å lage porter for å sirkulere/kjøle/filtre giroljen... men det kunne vært kult!
Jeg tror at under normale norske forhold er kjøling av girolje ikke nødvendig, men jeg har ikke målt. Har du?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com