Bytte stubbeaksling girkasse
Bytte stubbeaksling girkasse
Noen som har byttet stubbeaksling på vw t4. 2.5tdi manuelkasse? På høyre side. Sitter den kun i en fjærbelastet låsring slik at det kun kan brukes en glidehammer for å trekke den ut. Må byttes grunnet slitt splines mot drivaksling h.side.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Bytte stubbeaksling girkasse
Lenge siden jeg gjorde den jobben, men mener det sitter en bolt i midten. Det ser du uansett enkelt når du har av akselen.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Vet det er det på fleste T5, men usikker på T4.
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Jeg hadde ut h. stikkaksel på en 2,5tdi SYNCRO i forbindelse med tannreimskift og oljepumpe pakning for noen uker siden (tok ut vinkeldrevet for å få ned bunnpanne).
Det er ingen skrue i midten av stikkakslingene på de girkassene som ikke har sort ståldeksel for 5.gir. (bare tenk hvor lang skruen måtte vært for å nå diffen)
Men jeg skjønner spørsmålet med tanke på hvor voldsomt den kan sitte fast
Hilsen Rune Waltoft
Det er ingen skrue i midten av stikkakslingene på de girkassene som ikke har sort ståldeksel for 5.gir. (bare tenk hvor lang skruen måtte vært for å nå diffen)
Men jeg skjønner spørsmålet med tanke på hvor voldsomt den kan sitte fast
Hilsen Rune Waltoft
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Ingen bolt der. Bare trekke ut.
-
T4aWayOfLiving
- Car: T.4D 1998
- Phone: 47170187
Skal bytte stikkaksling selv. Er det noe pakning mellom denne og kassa som bør byttes samtidig? Og vil noe av giroljen renne ut?
Sent fra min moto x4 via Tapatalk
Sent fra min moto x4 via Tapatalk
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Mulig det står noe i Zu Wird's Gemacht. Kjøpte min for en slikk & ingenting fra Automobilia, andre selger sikkert den fremdeles og sikkert online.
Andre leverandører har egne verkstedhåndbøker også.
Andre leverandører har egne verkstedhåndbøker også.
-
T4aWayOfLiving
- Car: T.4D 1998
- Phone: 47170187
Ordner seg?
Bytta for litt siden. Ingen olje renner ut. Punkt sveisa akslingen fast i stubakslingen (med pauser jevnlig og vått håndkle pga redsel for varmgang}. Slapp ned indre drivknuta og fikk festa en avdrager på koppen på i dre aksel, og en glidehammer der igjen. Tre slag så var stubakslingen løs. Jekk litt på bærebrua for å få fri passasje inn m glidehammer osv. Liten forskjell på eurodel for komplett indre aksling mot kun stubb[emoji846]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Bytta for litt siden. Ingen olje renner ut. Punkt sveisa akslingen fast i stubakslingen (med pauser jevnlig og vått håndkle pga redsel for varmgang}. Slapp ned indre drivknuta og fikk festa en avdrager på koppen på i dre aksel, og en glidehammer der igjen. Tre slag så var stubakslingen løs. Jekk litt på bærebrua for å få fri passasje inn m glidehammer osv. Liten forskjell på eurodel for komplett indre aksling mot kun stubb[emoji846]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk