Tidligere hadde jeg en tråd om mangle bremselys og blinkende glødelampe.
Løsningen var enkel. Resatte bremselysbryter så var det iorden.
Nå idag, en og en halv uke etter første gang det skjedde, plutselug begynte det igjen å blinke. Joda, manglet bremselys. Men nå hadde jeg ny bryter liggende på lur. Bytta denne og resatte. Ikke pokker. Ble ikke iorden. Hadde i tillegg 3 brukte brytere jeg fikla med i en halve time og switcha om på og resatte. Ikke pokker. Sstte i den nye og resatte. Gikk over sikringer. Sikringa vår gåen. Bytta den. Alt iorden. Bytta til nye bremseklosser forran for rundt 1 mnd siden.
En mekaniker fortslte meg at når man bytter klosser så stiger bremdevesken i beholderen og da blir det mindre gange på.pedalen for bremsing(logisk) men det kan påvirke bremselysbryteren. Kan dette virkelig stemme?
Irriterende problem å miste bremselys sånn plutselig.
Skal sies at hengerkontakten var ny i vinter.
Bytta den på nytt i forrige uke. Var nøye med kabler så er ikke overslag i ledninger.
Noen amdre som har vært borti dette?
glødelampe blinker. manglende bremselys
Re: glødelampe blinker. manglende bremselys
Da skjedde det på nytt igjen idag. begynte å blinke under kjøring. pokker. stoppa og dro ut kontakten til hengeren(hadde med meg flakhengeren idag) sikringa var gått. skifta den og resatte bremselyskontakten. og kjørte uten lys på hengeren. da slutta det å blinke.
oppdaga nå at dene baklykta er jo knust, er kun ledlys på hengeren...
mulig det blir noe strøm til jord da siden baklykta er knust ?
da det skjedde første gang at jeg mista bremselys så hadde jeg skaohengeren på slep. den er helt flunke ny og der er det kun halogenpærer. alt av lys på den er iorden. har testet på annen bil.
har ikke hatt skaphengeren hengende etter bilen etter forrige gang det blinka. kan det være så enkelt som bare den lykta på flakhengeren som er knsut som kødder det til ?
oppdaga nå at dene baklykta er jo knust, er kun ledlys på hengeren...
mulig det blir noe strøm til jord da siden baklykta er knust ?
da det skjedde første gang at jeg mista bremselys så hadde jeg skaohengeren på slep. den er helt flunke ny og der er det kun halogenpærer. alt av lys på den er iorden. har testet på annen bil.
har ikke hatt skaphengeren hengende etter bilen etter forrige gang det blinka. kan det være så enkelt som bare den lykta på flakhengeren som er knsut som kødder det til ?