Gassfjær Reimo pop top

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Pettur
Phone: 91552928

Gassfjær Reimo pop top

Post by Pettur »

Hei

Noen som har erfaring med å bytte ut standard gassfjærer på Reimo pop top til en kraftigere variant?
Jeg har noe last på taket, og da er de gamle gassefjærene for svake til å holde taket oppe.

Hvor kraftig bør man gå for?

Petter
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Re: Gassfjær Reimo pop top

Post by Buss Marius »

Er det noe å velge i ? De gassfjærene er så lange og spesielle at det, så vidt jeg vet, bare er Reimo som kan skaffe dem.
Kan det være en mulighet å montere flere, litt kortere, lenger bak, som en slags hjelpefjær?
Hvis du får det opp, men det ikke holder seg kan man sette opp en stang, enten på innsiden, eller utsiden? Over i Trump-land har de stort sett Westfalia, der er det vanlig å ettermontere lukedempere for å hjelpe til å løfte taket. Kan vi med Reimo gå motsatt veg, og lage en innretning som holder det oppe?

Jeg har en 90cm bred skiboks hengende, som planen er å sette på Reimo taket på Syncroen, når den kommer på veien. Så da lurer jeg på hvor mye vekt du har på taket?
Pettur
Phone: 91552928

Re: Gassfjær Reimo pop top

Post by Pettur »

Litt usikker hva vekten blir på taket, mendrasser med meg litt forskjellig innimellom.

Vet du hvor lange de må være ?

Ser at fjaer.net har konfigurator men tror det lengste jeg kom opp i var 88cm totallengde, kan dog velge kraften som man ønsker.
Får ta å måle litt på bila.

P
Post Reply