Så, annet forventet jeg ikke med en 30 år gammel bil. Problemet er at jeg aldri har hatt en sånn før så vet ikke hvor jeg skal begynne.
1) På Fredag når jeg hentet den startet den med 0 problem. Kjørte den 3 timer hjemover.
Idag så var den veldig tungstarta, startet noen sekunder så døde motoren ut. Etter litt om og men fikk jeg den omsider igang. Men.. 2 min etterpå så døde den på motorveien. Fikk den igang på 2 forsøk. Gikk som en kule etter det.
2) Andre problemet er vibrering, når jeg kjører i 80 kan den plutselig begynne å smålugge og vibrere bak. Løsner jeg på gassen og trykker inn igjen stopper det.
3)Når jeg slår av motoren så kommer det også ett realt dunk fra bak.
Hva kan det her være, aner ikke hvor jeg skal begynne
T3 Caravelle 1990 problemer
-
Samleren
- Car: 3 stk. T3 aut.
- Phone: 92611311
Re: T3 Caravelle 1990 problemer
Hei, forstår det slik at det er bensinmotor og da er det muligens rusk i tanken.
Samleren.
Samleren.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Motortype?
Tungstartet, hva mener du med det. gikk startmotor tregt, eller ville den ikke tenne? Hvis forgasser bør den sjekkes/justeres i hht instruksene, bøker/pdf finner du under tips og triks
vibrering, hvor gamle er dekkene, ser de ok ut, drivknuter kan være dårlige tørre, plukk ned rense og smør opp
dunk bak. Blir det ettertenning, eller er det motor/girkasse som dunker
Tungstartet, hva mener du med det. gikk startmotor tregt, eller ville den ikke tenne? Hvis forgasser bør den sjekkes/justeres i hht instruksene, bøker/pdf finner du under tips og triks
vibrering, hvor gamle er dekkene, ser de ok ut, drivknuter kan være dårlige tørre, plukk ned rense og smør opp
dunk bak. Blir det ettertenning, eller er det motor/girkasse som dunker
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Hei, det er bensinmotor på denne ja. 2,1.
Starteren høres fin ut, men den kobler ikke helt virker det til. Når den først kobler så dør den tvert ut. Gasser jeg så klarer jeg å holde den i live, men slipper jeg for tidlig da dør den ut. Men plutselig så bestemmer den seg for å sparke seg i gang, å da går den.
Starteren høres fin ut, men den kobler ikke helt virker det til. Når den først kobler så dør den tvert ut. Gasser jeg så klarer jeg å holde den i live, men slipper jeg for tidlig da dør den ut. Men plutselig så bestemmer den seg for å sparke seg i gang, å da går den.
-
32bGTSyncro
- -

- Car: T3 Caravelle Syncro
Jeg hadde diverse diffuse problemer med min 2,1, motor døde plutselig, måtte file lenge, startet plutselig, lugging etc etc.
Kokte ned til hall-sensoren i fordeleren, byttet denne, alt i orden.
Kokte ned til hall-sensoren i fordeleren, byttet denne, alt i orden.
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
På min slet jeg med at den fusket i regnvær og var noen ganger umulig å starte når den var kald. det viste seg å være overslag fra coilledningen. Det var værst når det var fuktig i motorrommet. jeg fant ut av det da jeg kikket inn i motorrommet i stummende mørk, da så jeg gnisten.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.