Varmluft / defroster - vifte
Varmluft / defroster - vifte
Viften på min 1986 Caravelle TDI høres ut til å synge på siste verset. Kanskje kan jeg bytte børster. Men hvordan får jeg viftemotoren ut av bilen?
Eivind
Eivind
Kjøp klipsene du trenger for å montere viftehuset før du begynner. Så slipper du å lime det sammen igjen. Koster bare noen kroner på VW. Dette er vel noe alle som har hatt T3 en stund har vært igjennom 
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
På Kjelle sin hjemmeside er det en fin beskrivelse på denne jobben:
http://www.xpresszone.com/instrumentpanel.htm
http://www.xpresszone.com/instrumentpanel.htm
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Jeg ville satt inn en ny viftemotor istedet for å prøve og fikse den gamle(men det er da bare min mening), iallefall visst du skal ha bilen en stund fremover....litt kjedelig visst problemet kommer tilbake etter ett halvt år og dashen må ut igjen.
Autospar har ny viftemotor til 783,-
http://www.autospar.no/show.asp?page=go ... 00001.html
Hva viftemotoren koster originalt aner jeg ikke
86 Caravelle Carat 112i
--------------------
03 VW Sharan Highline TDI
95 Mitsubishi Galant 1.8Gli
--------------------
03 VW Sharan Highline TDI
95 Mitsubishi Galant 1.8Gli
Joda det kan vi opplyse dem om unge manKjelle wrote:Jeg ville satt inn en ny viftemotor istedet for å prøve og fikse den gamle(men det er da bare min mening), iallefall visst du skal ha bilen en stund fremover....litt kjedelig visst problemet kommer tilbake etter ett halvt år og dashen må ut igjen.
Nå kan jeg tenke meg at Postmeisteren blir grinete nå han hører dette, han som ganske nylig måtte skifte til ny ORGINAL i sin Coach. HUFF HUFF Rune vi lærer så lenge vi lever, bare pokker så synd at det stadig skal koste så mye ekstra penger.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Jeg bare har den plaga at jeg bare MÅ kjøpe orginalt...så lenge jeg kan få tak i...

...og ikke nok med det...formotstand hadde brent opp også...så 5000,. ville vært fullpris, men så jobber jeg jo i systemet og fikk litt rrrrrabatt uten at børa blei noe mindre å bære for det, så bare fortsett å vri kniven rundt i såret med den kjipe 750,-kroners billigvifta deres, MIN er ny orginal! Så bædda!

...og ikke nok med det...formotstand hadde brent opp også...så 5000,. ville vært fullpris, men så jobber jeg jo i systemet og fikk litt rrrrrabatt uten at børa blei noe mindre å bære for det, så bare fortsett å vri kniven rundt i såret med den kjipe 750,-kroners billigvifta deres, MIN er ny orginal! Så bædda!
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Der Postmeister wrote:Jeg bare har den plaga at jeg bare MÅ kjøpe orginalt...så lenge jeg kan få tak i...![]()
![]()
...MIN er ny orginal! Så bædda!![]()
![]()
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Eeeeeeh, du må vel ikke ???Der Postmeister wrote:Jeg bare har den plaga at jeg bare MÅ kjøpe orginalt...så lenge jeg kan få tak i...![]()
![]()
...og ikke nok med det...formotstand hadde brent opp også...så 5000,. ville vært fullpris, men så jobber jeg jo i systemet og fikk litt rrrrrabatt uten at børa blei noe mindre å bære for det, så bare fortsett å vri kniven rundt i såret med den kjipe 750,-kroners billigvifta deres, MIN er ny orginal! Så bædda!![]()
![]()
Roar Sørnmo
[quote]eg bare har den plaga at jeg bare MÅ kjøpe orginalt...så lenge jeg kan få tak i...[/quote
"Predominantly compulsive acts [obsessional rituals]
The majority of compulsive acts are concerned with cleaning (particularly handwashing), repeated checking to ensure that a potentially dangerous situation has not been allowed to develop, or orderliness and tidiness. Underlying the overt behaviour is a fear, usually of danger either to or caused by the patient, and the ritual is an ineffectual or symbolic attempt to avert that danger."
- ICD-10

"Predominantly compulsive acts [obsessional rituals]
The majority of compulsive acts are concerned with cleaning (particularly handwashing), repeated checking to ensure that a potentially dangerous situation has not been allowed to develop, or orderliness and tidiness. Underlying the overt behaviour is a fear, usually of danger either to or caused by the patient, and the ritual is an ineffectual or symbolic attempt to avert that danger."
- ICD-10
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Golf Pasadena -91 1,6TDK
-
Der Postmeister
- -

Eeeeeeh, jo...roars wrote:Eeeeeeh, du må vel ikke ???Der Postmeister wrote:Jeg bare har den plaga at jeg bare MÅ kjøpe orginalt...så lenge jeg kan få tak i...![]()
![]()
...og ikke nok med det...formotstand hadde brent opp også...så 5000,. ville vært fullpris, men så jobber jeg jo i systemet og fikk litt rrrrrabatt uten at børa blei noe mindre å bære for det, så bare fortsett å vri kniven rundt i såret med den kjipe 750,-kroners billigvifta deres, MIN er ny orginal! Så bædda!![]()
![]()
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Nei, dessverre, men jeg mener å huske at han sa at det egentlig var en Passat del, hvis det kan hjelpe.....
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
-
Der Postmeister
- -

Ny vifte montert. Takk til karen frå Førde som hadde lagt ut "oppskrift" (10 år sidan førre vifte eg skifta - gløymer triksa fort) & takk til Postmeisteren for delenummer på klipsa. Brukte tapetkniv til å opne huset. Klips er heilt nødvendig for å få viftehuset tett igjen. Erfarte at det er ikkje nødvendig å kople frå vannslangane. Brukte omlag 8-timar inkl. kaffi & vafle-pausar.
Vifta kosta 810,- inkl. frakt + 59,- i klips. Møller skulle ha 3500,- for vifta + 7000,- i arbeidspengar......
Vifta kosta 810,- inkl. frakt + 59,- i klips. Møller skulle ha 3500,- for vifta + 7000,- i arbeidspengar......
Kjell Arve Bjørnestad
90 15 44 89
90 15 44 89