Stereoanlegg i combi

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Stereoanlegg i combi

Post by Livar »

Hei!

Skal bygge litt stereo i Coachen min, men har aldri gjort dette i annet enn vanlige personbiler før. Har noen litt råd og tips ang. plassering av utstyr og kabelføringer? Har en 12" sub og to 7 x 10" høyttalere, samt forsterker, cd magasin og spiller. Bruker inntil videre bilens nåværende høyttalere i dørene fremme, da jeg ikke har noe bedre å sette inn. Har tenkt å plassere suben lengst inne i varerommet under baksetet med elementet opp, men får veldig lite klaring fra elementet og opp til gulvet i varerommet med den kassen jeg har nå... Videre tenkte jeg å plassere 7 x 10" i frontplata under baksetet, men dette er jo ikke et særlig lukka rom, og en heldekkende plate her vil vel være lite fordelaktig med tanke på varmen fra det bakre varmeapparatet. Forsterker og cd magasin tenkte jeg å plassere under førerstol. Men hvordan legger jeg kabler? Må ha strøm fra motorrommet og frem til kassen under førersetet, og videre frem til spilleren. Her kommer det også noen tykke signalkabler. Er det forresten mulig å hente ut signal fra tenningslåsen på disse bilene? Har hatt anlegget i en Jetta tidligere, men da hadde jeg problem med at jeg ikke kunne ha på stereoanlegget uten at tenninga var på. Har noen funnet andre gode løsninger er jeg interessert i dette også.

På forhånd takk.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Kan du ikke bygge om fronten på varmeren og legge varmen ut i to rør på hver side isteden med egne dyser? Båtutstyrsleverandører har dyser og rør til dette formålet. Og så lager du kassa imellom beina på baksete.
Feks.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
amubus
-
-

Post by amubus »

eg bruker den originale radio pluggen i min caravelle, og den funker uavhengig av nøkkel...
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Eller du kan montere høyttalerne i taket ved bruk av høyttalerbue. Høyttalere kan også monteres i panelene over hjulbuene på hver side bak (hvis di har seteløsning som står aller bakerst inntil motorkassa, da).
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Espen
-
-
Phone: 95216652

Post by Espen »

Slik jeg har gjort det hos meg har jeg bare brukt de fronthøyttalerene som satt i bilen når jeg kjøpte den, som egentlig var ganske greie. Så fikk jeg plassert noen 6x9" under combi-setet bak, og trakk kabler bakover til bagasjerommet for cd-skifter, forsterker etc. Jeg lagde foresten min egen plate under combi-setet, slik at det fortsatt kunne komme greit med luft fra varmeren... Det ser ut til å fungere greit.

I bagasjerommet var det også enkelt og trekke strømkabler til forsterker. cd-skifteren og forsterkeren monterte jeg i ryggen på combi-setet, og plasserte basskassa på venstre side bakover i bagasjerommet, da jeg fant ut at dette var den beste løsningen for kassa mi...

Dette gir i hvertfall god lyd i bilen min, sånn for meg når jeg sitter forran, tror det er ganske bra fungerende for de som sitter bak også.
Espen

Post Reply