Men spørsmålet er : Må en gjøre noe inngrep i ledningsnett o.l ?? Er det ellers noe en må tenke på ??
Ombygg automat-manuell
Ombygg automat-manuell
Er det noen her som vet litt om å bytte til manuell kasse i en T4 99mod med automatgear. Har kasse/pedalsett og gearoverføringer/spak ++.
Men spørsmålet er : Må en gjøre noe inngrep i ledningsnett o.l ?? Er det ellers noe en må tenke på ??
:
Last edited by vwtrond on 30 May 2006, 15:32, edited 1 time in total.
Trond Steinar Førde Andersen
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
ingen som vet
Er det ikkje nokon her på forumet som har vert borti å bygge om fra automat til manuell- eller lurt på å gjøre dette, og sjekka litt rundt det. ?????
:
:
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Har tenkt tanken, men kom til at det ble mye billigere(og enklere) å selge denne og kjøpe en ny velle. Det blir vel til det...
Må ha ny kasse, all elektronikk til denne, motorstyring, instrumenter osv osv. Tror også at det er begrensninger i forhold til hvilke motorer som passer til manuelle kasser. Det er bare ikke verdt det.....
Stein
Må ha ny kasse, all elektronikk til denne, motorstyring, instrumenter osv osv. Tror også at det er begrensninger i forhold til hvilke motorer som passer til manuelle kasser. Det er bare ikke verdt det.....
Stein
Er ofte det er biler med automat som er bedre utstyrt ellers også har eg inntrykk av. Har lyst å kjøpe meg caravelle 2000 mod el nyere med dobbelt klimaanlegg,. Og dem er det ikkje flust av til gunstige priser 
Virker som de med automat ligger lavere i pris.
Virker som de med automat ligger lavere i pris.
Burde da ikke være så vanskelig å lure hjernen i bilen til å tro at automaten fortsatt sitter der? Vet at den ikke starter uten alle koblingene til kassa tilkoblet, men det må det da gå an å få lurt til på en måte. Bortsett fra det, så er vel det meste ganske greit. Trenger vel pedal, og det som trengs av slanger rundt den + ny kasse. Drivakslinger er like. + girstang. Er det ikke mulig å programere hjernen til å tro at den har manuell kasse?
Martin
Den gule fare
Den gule fare