Det er ikke noe krav til vask i campingbil, så du kan lage den så liten som du vil (evnt. fjerne den helt) så lenge du ikke fjerner selve skapet, for det er der kravet ligger - "kjøkkenbenk"
ref. Forskrift om engangsavgift på motorvogner.
§ 2-5. Campingbil
Som campingbil anses motorvogn som bak førersetet hovedsakelig er innrettet til boformål. For at motorvognen skal gis avgiftsmessig status som campingbil, må følgende vilkår være oppfylt:
1. Campingrommet skal ha takhøyde på minst 130 cm.
2. Campingrommet skal være utstyrt med fast monterte bobekvemmeligheter som minst omfatter kjøkkenbenk/-skap, klesskap, liggeplasser og bord.
3. Liggeplasser skal være funksjonelle for voksne personer.
4. Antall registrerte sitteplasser skal ikke overstige 9 medregnet førersetet.
5. Antall registrerte sitteplasser skal ikke overstige antall liggeplasser.
Har ikke peiling på selve regel verket men disse bilene er laget med det minste de må ha diverse utstyr for å gå klar av regel verket, alle målene har en mening i hennhold til evt sengeplasser, denne har da 5 ligge plasser derfor er den reg for 5 stk, tre nede og to oppe, det er til og med en slik kloss som en forleneger den ene ligge plassen med slik at den går klar, du skal ha 50x180 cm pr plass, en skal ha en fast kvadrat cm pr ligge plass av benk og skap.
som sakt så ring reimo for info
men at du kan sette in mere er sikkert ikke noe problem
Ikke ring Reimo, de er tyske og bor i Tyskland...Ring heller Trufa her i Norge. De er de som bygde dette stashet MED Reimodetaljer.
Når det gjelder ombygging, så ta en prat med din lokale trafikkstasjon, de vil svare deg. Kan uansett ikke skjønne annet enn at det du planlegger bør kunne gå, men husk at du må ha en gassinnstallatør til å kikke på opplegget ditt hvis du skal ha gass i bilen. Trur du kan legge opp selv, men det må godkjennes etter det jeg mener han på tilsynet her sa til meg.
Forfatter wrote:Takker for svar. Har mye erfaring med å mekke slikt i båt, men liker å være på den sikre siden slik at jeg ikke risikerer at det finnes en regel som sier at vasken skal kunne romme 17,06 liter samt en gullfisk og at springen skal kunne pumpe minst 12,24 liter pr 73 sekunder i hht. til EUs direktiv om bobiler og tannhygiene hos genmanipulerte kalkuner.
Forresten, noen som vet hvor fort en slik 2003 MultiVan med 150 HK skal kunne gå? Har dratt en Volvo med samme motor opp i 240 en gang.
en 150 skal gå i 182, har volvo brukt samme motor?
Diesel Volvo V70 har samme motor! Vi hadde en innom jobben faktisk. Bensinutgava har femmern som Porsche utvikla for Audi, men ikke ville ha, etter det jeg har lest.