Bensinmåler på Syncro

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Hemi
Car: T5 4motion

Bensinmåler på Syncro

Post by Hemi »

Har klart det kunststykket. og knekke av stiften til ledningene på bensintanken. er det noen som har byttet ut bensinmåleren på en syncro før?? skruene ser noe tvilsomme ut for og si det mildt. har demontert gearkasse akkurat nå og det hadde vært greit og ordnet dette først i tilfelle jeg må bytte tanken.
Hemi
SYNCRO
-
-

Re: Bensinmåler på Syncro

Post by SYNCRO »

Hemi wrote:Har klart det kunststykket. og knekke av stiften til ledningene på bensintanken. er det noen som har byttet ut bensinmåleren på en syncro før?? skruene ser noe tvilsomme ut for og si det mildt. har demontert gearkasse akkurat nå og det hadde vært greit og ordnet dette først i tilfelle jeg må bytte tanken.
Du bør gjøre det så rent som mulig rundt skruene og børste disse med en stålbørste FØR du begynner å skru på de. Det er også meget lurt å spraye de med 5-56 eller WD40 FØR du skrur, da glir mutterne lettere over de rustne gjengene.
Eskild
Hemi
Car: T5 4motion

Bensinmåler

Post by Hemi »

Ja. det er greit. men her var det så rustet at en ikke ser om det er mutterer som har vært her engang. er da vedig skeptisk til infestningen inne i tanken. vet ikke hvordan det er konstruert? (plast tank) når jeg begynner og bruke makt på dette. Ny måler er jo heller ikke gratis. Det spørs om jeg ikke likegjerne skal annonsere etter en ny tank her på forumet.???
Hemi
steinn
-
-

Post by steinn »

Tvilsomt? You bet. Hvis du klarer å "rive løs" festet boltene som sitter i, må du visstnok bytte tank :!:
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger

Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Post Reply