Hei!
Bay produseres fortsatt nye Syd-Amerika (tilsvarende modellen fra 1973-79 med noen endringer). I England selger de fortsatt bilen i ny2004-modell.
Deler til denne biltypen kan du få kjøpt nye fra England (spesielt til 1600 motorer som også fås nye, deler til 1700, 1800 og 2 L (T4-motoren) får du tak i det meste av. Det meste finnnes til både T2a og T2b, men mest er det til T2b, jeg kjøper på nettet og det ankommer til meg på maks en uke. Enkelt og greit.
Masse stasj å få tak i også. Du får kjøpt nye kule lm-felger fra både England og Tyskland og Sverige. Dessuten finnes det hvite blinkers å få kjøp foran, vindavvisere i både polert stål/chrome (Tyskland) og plast (Brazil), nye speil både i hvit og chrome og den nye generasjonens sorte (sittende på bay fra Brazil i dag) får du også tak på. Baklysene får du i alle varianter fra Brazil Shopping (standard, helrøde, blanke, sota, det meste). Senking er ikke noe problem og du kan få kjøpt mye annet stasj som blanke støtfangere, pyntelister i crom utvendig, hvite dekksider, chromete frontkasser til reservehjul, sykkelstativ bak, takstativer med trespiler, solskjerm foran utvendig båd ei plast (Danmark) og i polert aluminium (England/Tyskland, og mye mer.
I England kan du få kjøpt en helt nyutviklet campinginnredning, komplett med alt - reis dit og monter, så har du ny, komplett en med for ca. 30.000 NOK. Hevetak leveres også med soveplaser på taket (ikke Westfalia!).
Bare kjøp bay, du. Dette er ikke noe problem. Men som Postmester'n sier, nytt koster og bra brukt kan det være vanskelig å få tak på i Norge fordi vi i Norge har kassert altfor mange bayer. Men har du mye penger, får du tak i det meste!
Jeg vil anbefale deg å få tak i en fin bil i Sverige - der er det billig og en god del bra å få tak i om du bruker litt tid på det. I april-utgaven av Norstalgia stod det annonsert en 1968 Westfalia luxbuss med hevetak for 29.000 SEK. Det hadde vært noe det!
Ta kontakt om du vil vite mer.
Lykke til!
Erik
vwwestyt2@hotmail.com