1976 T2 Campervan

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
JGH

1976 T2 Campervan

Post by JGH »

Har skaffa meg en bil med arbeid.
Er vel ett par som har sett denne på vw2you, men eg lager nå en ny tråd her og. Bruker copy/paste trikset fra vw2you eg så sleppe eg å skriva så masse ;)

Kom over en bil i Haugesund gjennom en tilfeldig samtale med en mann, dette enda opp med at eg kjøpte min første T2. Betalte 3000 kroner for denne bilen, kan vel ikkje vera så gale det?

Kmstanden skal etter det familien seie være de ca 80000 som står på telleren. Kun vært sommerbil som har vore på tur i Europa. Mange klistermerker fra mange plasser iallefall.

Er endel rust som skal sveisest før den skal til PKK. Sveisedeler er vel å få kjøpt en plass vel?

Skal sjekke på den lokale trafikkstasjonen om det er kun denne ene eieren på bilen.

Kor mange kan en sånn bil registrerest på?
JGH

Bilder!

Post by JGH »

Sånn såg den ut når eg henta den.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
JGH

Bilder!

Post by JGH »

Og sånn ser den ut etter noen timer i garasjen!

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by JGH on 11 Jun 2006, 20:49, edited 1 time in total.
JGH

Mer

Post by JGH »

Kjekt å holde på med en bil som har en sånn historie som denne har. Lar klistremerkene fra tidligere turer henge på eg. Denne bilen fortjener å tas vare på når en ser alle plassene den har vært, fra Valencia i Spania til Russland.

Har gjort unna endel overflaterust idag og smurt på no rustbeskyttelse. Venter på sveisedeler og nye dører og bakluke.

Neste gang eg skal i lokalet og jobbe, så blir det utretting av bulker og nedsliping av dårlig sveis etter kanalbytte.

Passer grenrøra fra boble på motoren i bussen? Var litt rustent den eksosen som står på nå.

Planen er å lakke denne til vinteren, så eg kommer sikkert med en flekkete bil til å begynne med. Lurer på en tofargelakk, kvit oppe og lysgrønn eller rød nede.

Innredninga skal eg ta ut og sette fruen til å pusse og lakke på nytt, hu må jo bidra med noe.
Blir vel nytt teppe eller vinyl på gulvet og.

Blir ikkje no ekstrem oppussingsprosjekt, men sånn greit nok til å bruke.
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

kommer til å bli bra detta... ta tiden til hjelp... moro å følge med på...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Espen
-
-
Phone: 95216652

Post by Espen »

Spennede prosjekt! Ikke dårlige turer den har vært på!
Espen

Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

har det skjedd noe mer her da? :D
JGH

fremgang

Post by JGH »

Har nå begynt å kappe vekk rusta. Ikke verst under, men dører og bakluka må skiftes. trenger og ny eksos da denne er litt hullete ;)
JGH

ett par spørsmål bare

Post by JGH »

Er det noen som kan si hvor mange denne er regga for? Og eventuellt hvor mange kg denne kan dra dersom ett hengerfeste blir montert?
Post Reply