Følgene av dette har vært at den har flådd av tennene på tannreima med samme resultat som om reima ryker.........
registerreim km??
Det har jo også vært tilfeller der vannpumpa har "skjært seg".
Følgene av dette har vært at den har flådd av tennene på tannreima med samme resultat som om reima ryker.........
Arild Aase
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
-
Forfatteren
Ikke billig
Bestillte tid for 90.000 service på min TDI 2003 150 hk, hos Fjetland, VW-verkstedet her i Stavanger (det ligger faktsik i Sandnes ...). De tar 10.900 for reim og pumpe. Nesten så en savner klakkingen fra et registerkjede.
-
henning
- -

- Car: t4 2,4d multi allstar
- Phone: 92247052
---
Last edited by henning on 05 Oct 2006, 17:13, edited 1 time in total.
Henning
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
Som kjent bytta jeg reim selv på min 2.4D, og den går enda
Det største problemet er å få av bolten som holder reimhjulet som drar dynamo og servo. Den er dratt til med 480nm, og går rundt hvis du prøver med latmans arm. Har du manuell, så gar den kanskje å sette den i gir, og bruke en laaaaaang latmansarm.. Delene ink vannpumpe reim og ny frostveske, kom på ca 700 kr på mekonomen. Personlig brukte jeg ca 4 timer på jobben, så gudene vet hva de driver med på vw.... (Skal legges til at 2 av de timene ble brukt til leting etter verktøy!).
Men husk DETTE ER PÅ EGET ANSVAR...
Men husk DETTE ER PÅ EGET ANSVAR...
Martin
Den gule fare
Den gule fare
Da har jeg også bytta reim,strammefjul og vannpumpe på min 98mod 2,5B. Dette var en grei jobb, men en bør (må) han en stooor (3 / 8 ) muttertrekker for å opp bolten på reimhjulet. Brukte noe lengere tid en Wirre, men da mye på å reise bygda rundt etter muttertrekker. Stramma bare reima etter indikator på strammehjulet.
Axel
Axel
Stemmer det STOR 3/8 mutter trekker. Er nesten ikke noe vits å prøve en gang uten. Har fått den opp med den største fra biltema en gang. Tror det var den her: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=80492, så som man ser, så kan man køpe ganske mange slike for prisen det koster å bytte hos Møller.
Martin
Den gule fare
Den gule fare
-
henning
- -

- Car: t4 2,4d multi allstar
- Phone: 92247052
det tok tid å få det gjort... men nå kan jeg slappe av i nye 90.000km
han fant og stor slakk i gasswiren så den ble strammet opp, så nå får jeg kanskje vite hvordan en 2,4D egentlig skal gå.. he he
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen