kaldstarts-spaken

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

kaldstarts-spaken

Post by Rudeboy »

Hepp !

Siden det nu begynner bli noget kjøligere om morgene, antar jeg det nærmer seg reellt behov for kaldstartsfunksjonen som sugedieselen jo er utstyrt med.

Denna spaken som er treig å dra i, ble plutselig sinnsykt lett å dra i, og kaldstartsfunksjonen er fraværende - jeg antar det er en wire eller lignende fra spaken og til motorrommet et steds hen, som kan ha slitt seg løs eller har røket.

-Nå har jeg egentlig bråttom og lite tid til å få utført arbeide på bilen, så jeg lurte på om jeg skulle ta helga til hjelp :

Hva behøver jeg ?

Skrujern og tenger har jeg - er det no spesialverktøy som må nyttes, eller holder det Hvermansen har baki bilen (åkej, jeg har vel noe større kit enn de fleste i bilen) ?

Om det er wiren som er røket, hva koster en slik en (Rune eller Martin) ?

-Jeg ser for meg at det egentlig bare er å feste den pånytt om den har slitt seg, men siden mr. Murphy er ute med ljåen støtt og stadig får jeg forberede meg på litt av hvert.

Well, alle gode tips er, uh - gode ?

mvh,
Yngve S
snart i verdens største innendørs sandkasse - da har jeg også mulighet til å skru med all verdens verktøy 8)
wirre
-
-

Post by wirre »

Går ikke denne ned på disel pumpa da? Den skal vist nok dreie på hele pumpa, slik at insprøytningstispunktet blir endret. Så du får nok titte om du ser noe som beveger seg nedi der, når fruen drar i spaken!
Martin

Den gule fare :)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Prisen må du ringe om til en forhandler. Eneste jeg kan si deg, er at dette er litt kinkig å bytte, men lykke til! DET trenger du iallefall... :wink:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-

bytte

Post by Rudeboy »

shit...

Jaja, får alliere meg med det sivile verkstedet 3 km nord om Elverum som Forsvaret hadde før i tilfelle gutta på moen ikke har kunnskap om jeg skrur meg fast ... :roll:

Sendte en forespørsel om pris til VAG, men glemte spørre om detta at jeg mangler fjernlysa og hva de tror mitt problem der kan være for noe - ikke minst hva de tar for en slik feilsøkejobb :?
Korttidsminneforeningen, der er jeg medlem !

mvh,
Yngve S
Der Postmeister
-
-

Har du sjekka pærene dine? 8)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-

A taste for the obvious...

Post by Rudeboy »

Rune, du skremmer meg - dvs du skremmer meg med meg selv... :oops:

Tenkte på det idag at det kan jo teoretisk være at tråden til fjernlysa gikk åt H, mens nærlystråden enda henger igjen. Goodshit er at det ligger et par H4-pærer i kassa jeg har baki bilen, gonna check it out !

Men da blir det jo litt krøll mht det hendelsesforløpet i våres da jeg brukte lyshornet og fjernlyset sto på samtidig med nærlyset, og fjärren ikke ville av, selv ikke da jeg slo av motoren...

Skal myse (lyse ?) på det, ja - hakke råa til noe annet :wink:

mvh,
Yngve S
Der Postmeister
-
-

Da trur jeg du må satse på en lysbryter faktisk. DET koster iallefall ikkenoe å få prøvd hos en VAG-forhandler. :wink:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply