Det ligger en 2 cm tykk kryssfinerplate på gulvet nå, som jeg hadde håpet og slippe og ta ut av bilen for og finne hullene i gulvet......med linoleum.....er det kansje lurt og fjærne hele j...plata..med tanke på rust....
fester til seter
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
fester til seter
Finnes det noen tegninger over setefestene i gulvet på t3...kunne tenke meg og flytte treseteren helt bak ved vifta...noen som har noen gode råd.
Det ligger en 2 cm tykk kryssfinerplate på gulvet nå, som jeg hadde håpet og slippe og ta ut av bilen for og finne hullene i gulvet......med linoleum.....er det kansje lurt og fjærne hele j...plata..med tanke på rust....
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
Jørn
Har du kombisete som er boltet fast i dørken? Hvis du ser under bilen kan du se mutrene som disse boltene er festet i. Det er en rekke med mutre lenger bak, men hvis du skal flytte setet helt bak til motorkassa må du lage egne fester. Du må vel også modofisere de øvre festene.
På buss-utgaven, der det er to seterekker bak, er det forreste setet festet i noen skinner som er skrudd fast i de nevnte rekkene med muttere under bilen. Dette er til å kunne tas ut og inn etter behov. Det bakerste setet er fast (tror jeg). Det er st sånt sete du ( og jeg også ) skulle hatt. Jeg vet ikke hvordan dette setet er festet, har bare sett det gjennom vinduet på en parkert Caravelle.
Jeg har ikke gjort dette selv, men kommer til å gjøre det. Du må også omregistrere bilen til personbil.
Noen som har noe å legge til/ korrigere/ kommentere?
På buss-utgaven, der det er to seterekker bak, er det forreste setet festet i noen skinner som er skrudd fast i de nevnte rekkene med muttere under bilen. Dette er til å kunne tas ut og inn etter behov. Det bakerste setet er fast (tror jeg). Det er st sånt sete du ( og jeg også ) skulle hatt. Jeg vet ikke hvordan dette setet er festet, har bare sett det gjennom vinduet på en parkert Caravelle.
Jeg har ikke gjort dette selv, men kommer til å gjøre det. Du må også omregistrere bilen til personbil.
Noen som har noe å legge til/ korrigere/ kommentere?
Borr hull i gulvet, 4 hull er nok hvis alt er festet til gulvet, 2 hull holder hvis det er kombisetet som kun skal skyves lengre bak. bruk minimun 10mm bolter, med minimun 16cm2 (4x4 cm) firkanskiver på undersiden av bilen. er det kombisetet som skal skyves bak, kan man kappe av det eksisterende jernet (som går fra de øverste hjørnene på setet og er festet bakers på veggen i bilen) og forkorte det til ønsket lengde, og skru det på igjen. Skal man så omregistrere bilen til personbil,blir dette godkjent hos biltilsynet for litt over 400 kr.
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Bilen er registrert som personbil iflg vognkortet. Må jeg innom biltilsynet for og få godkjent dette setebyttet...fra 9 seter til 5 seter.... 
T5 4 Motion 07
Jørn
Jørn
Nei det skal du ikke behøve. Om bilen er reg for flere pers enn du har i den er helt ok. (Jeg kjører alene til jobben hver dag i en bil regget for 5!)
Omvendt må selvsagt inn i vognkortet. Har en kompis med 8 seters personbil som plukker seter ut etter behov.
Dette er den essensielle forskjellen på bussreg og personbilreg. Som personbilregget kan du jonglere med setene i motsetning til buss/varbil reggede biler. Setene må selvsagt i utgangspunktet ha en godkjent plassering og innfestning. Dette er jo fint for ungenes/din sikkerhet selvsagt.
Omvendt må selvsagt inn i vognkortet. Har en kompis med 8 seters personbil som plukker seter ut etter behov.
Dette er den essensielle forskjellen på bussreg og personbilreg. Som personbilregget kan du jonglere med setene i motsetning til buss/varbil reggede biler. Setene må selvsagt i utgangspunktet ha en godkjent plassering og innfestning. Dette er jo fint for ungenes/din sikkerhet selvsagt.