Motorhavari?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Raphael Dings

Motorhavari?

Post by Raphael Dings »

I morges når jeg skulle starte opp doningen (1991 Caravelle T4 2,5B), fikk jeg bare et dumpt "drønn" til svar. Motoren ville ikke snurre rundt og det luktet brente elektriske komponeneter under panseret. Siden jeg står i nedoverbakke forsøkte jeg å trille bilen i gang, men det gikk ikke i det hele tatt. Når jeg setter den i første gir og ruller noen meter for så å slippe ut clutchen, "henger" bilen. Den vil ikke rotere i det hele tatt.
Bilen har kjørt 202000km, registerreim skal byttes ved 227000km.

Hva kan dette skyldes foruten et realt motorhavari, og hvor mye ligger en byttemotor på?
Jeg heter Rolf
roars
-
-

Re: Motorhavari?

Post by roars »

Raphael Dings wrote:I morges når jeg skulle starte opp doningen (1991 Caravelle T4 2,5B), fikk jeg bare et dumpt "drønn" til svar. Motoren ville ikke snurre rundt og det luktet brente elektriske komponeneter under panseret. Siden jeg står i nedoverbakke forsøkte jeg å trille bilen i gang, men det gikk ikke i det hele tatt. Når jeg setter den i første gir og ruller noen meter for så å slippe ut clutchen, "henger" bilen. Den vil ikke rotere i det hele tatt.
Bilen har kjørt 202000km, registerreim skal byttes ved 227000km.

Hva kan dette skyldes foruten et realt motorhavari, og hvor mye ligger en byttemotor på?
Kan være vann i sylinderen...bensin...skru ut pluggene å forsøk å tørne motoren.
Roar Sørnmo
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Sjekk fordelerlokket ditt. Vi hadde en innom med samme symtom, og der var det kun vann i lokket som gjorde at motoren stanga! Merkelig sak, men sant!
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Raphael Dings

Post by Raphael Dings »

Takk for gode tips, begge to. Dessverre var det ikke noen annen forskjell etter at jeg hadde prøvd dette enn at jeg var litt mer frustrert og betydelig skitnere på hendene. Da er det vel ikke stort annet å gjøre enn å krype til korset og snakke med et verksted, eller bytte til en forhåpentligvis bedre motor.

Hvis andre tips fins der ute i cyberspace, mottas disse med takk.

Mvh Rolf J.
Jeg heter Rolf
Post Reply