Termometer Biltema. Hvor er beste plassering av sensor?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
dieselman

Termometer Biltema. Hvor er beste plassering av sensor?

Post by dieselman »

Hei.

Kjøpte et sånn jalla termometer på Biltema. Vet ikke hvor mange jeg har hatt i mine biler, men har aldrig truffet med plasseringen av sensor. Må alltid kjøre en stund før man kan stole på tempen. Har som regel plassert den på innsiden av støtfanger i front. Kobler strøm direkte på batteriet via sikring.

Hvor har dere plassert sensoren?
Hvor sitter orginalmonterte sensorer?
Hvor er det lettest å komme gjennom fra kupe til motorrom?

Image
1998 VW Caravelle T4 2,5 TDI - kombinertbil -kort type
wirre
-
-

Post by wirre »

Jeg har aldri montert slik selv, men det enkleste stedet å få igjennom ledninger er jo inn batteri kassa.. (2 store gummi gjennomføringer) Tipper jeg ville ha montert sensoren i venstre forskjerm.. er ett hull i omrødet rundt glødesikringen. Der skulle jeg tro at tempraturen var lite påvirket av andre ting en lufta. Vet sensoren på en BMW jeg hadde en gang satt i frontspoileren (Var vist dårlig kontakt i den 99 varmegrader og sån...)
Martin

Den gule fare :)
dieselman

Post by dieselman »

wirre wrote:Jeg har aldri montert slik selv, men det enkleste stedet å få igjennom ledninger er jo inn batteri kassa.. (2 store gummi gjennomføringer) Tipper jeg ville ha montert sensoren i venstre forskjerm.. er ett hull i omrødet rundt glødesikringen. Der skulle jeg tro at tempraturen var lite påvirket av andre ting en lufta. Vet sensoren på en BMW jeg hadde en gang satt i frontspoileren (Var vist dårlig kontakt i den 99 varmegrader og sån...)
Takk. Skal se i morgen. Blir sånn ca der jeg tenkte å montere også.
1998 VW Caravelle T4 2,5 TDI - kombinertbil -kort type
vwgutt
-
-
Car: T4 , T5 og A6
Phone: 95024169

Post by vwgutt »

orginalt sitter disse rett bak skiltet
Post Reply