Som meget fersk 1993modell T4-eier har jeg et spørsmål om et relé og vindusviskerne.
Viskerene fungerer kun på maks hastighet. Går ikke verken på intervall eller lav hastighet. Noen tips om hvor jeg bør begynne å lete?
På gulvet fant jeg et relé som er merket "102" på toppen. Hvor hører dette til? Ikke tilfeldigvis viskeren vel....?
Vindusvisker T4 93mod
Vindusvisker T4 93mod
Last edited by Endre on 17 Dec 2006, 20:00, edited 1 time in total.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
vil det si at bilen din går uten at rele 102 står i ???
prosjekt multivan
viewtopic.php?f=56&t=30708
viewtopic.php?f=56&t=30708
Rele19 går til vindusviskerne, jeg har noe av samme problemet, men her er det konstant spyleveske å og vindusviskere som går når den er i null stilling, og vanlig visking... Intervall fungere, og rask visking fungere....
Sikring4, går også til vindusviskere, eller var det 5... kan være 5.. og at fire gikk til de bak.....
Feilkilder er tre stykk, rele, spake og så var det en mekanikker som nevnte noe om plate bak tenningsnøklene.. husker ikke riktig var det var....
Mitt problemer tror jeg ligger på spaken.... men skal se i løpet av helgen om jeg kan få demontert spaken som styre dette "#¤"#¤.... er nemlig kjedelig å kjøre uten vindusviskere...........
Sikring4, går også til vindusviskere, eller var det 5... kan være 5.. og at fire gikk til de bak.....
Feilkilder er tre stykk, rele, spake og så var det en mekanikker som nevnte noe om plate bak tenningsnøklene.. husker ikke riktig var det var....
Mitt problemer tror jeg ligger på spaken.... men skal se i løpet av helgen om jeg kan få demontert spaken som styre dette "#¤"#¤.... er nemlig kjedelig å kjøre uten vindusviskere...........
"102"-releet på gulvet er nok et gammelt som har blitt byttet.. glødereleet er på plass, men det står det "60" på....Skrevet: Fre Jan 05, 2007 7:04 am Tittel:
--------------------------------------------------------------------------------
vil det si at bilen din går uten at rele 102 står i ???
Det er nok releet til viskeren som har tatt kvelden hos meg. Byttet det med releet til bakviskeren (som er helt død.. har ikke forsket på den enda...), og nå fungerer lav og høy hastighet, men fortsatt ikke intervall.
Nå parkerer i det minste viskeren på riktig plass, så jeg har "manuelt intervall" med en liten dytt i spaken...