Kufanger - hvordan skaffe dokumentasjon?
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
tror dere denne passer T3
stod noe greier på tysk, jeg skjønner ikke bæret
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
stod noe greier på tysk, jeg skjønner ikke bæret
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
You create your own universe as you go along.
babelfish: http://babelfish.altavista.com/
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
Fortsetter denne tråden. Med hjelp fra wickie fikk jeg dokumentasjon, men den falt på stengrunn hos biltilsynet. Gir bare dokumentasjon på at den er i samsvar med tyske regler, og man må altså ha dokumentasjon for at kufangeren er i samsvar med EU-regler. Nå har jeg tatt en titt på disse reglene, og det ser ut som om det viktigste kravet er at kurvaturen på bøylene er minst 5 mm - og det ER jo min kufanger!
Flere tips til hvordan jeg fikset papirkramet?
Flere tips til hvordan jeg fikset papirkramet?
Hilsen Bjørn O. Aspelund
Tar opp igjen denne tråden. Var ikke klar over de nye reglene som kommer nå. Det eneste jeg besitter av dokumentasjon, er en "attest" fra TÜV i Tyskland om at kufangeren var godkjent der etter reglene på godkjenningstidspunktet (i 1991 eller noe sånt).
Hva gjør dere andre? Tar av kufangeren? Eller kjører videre og satser på ikke å bli knepet? Noen som har en Budich-kufanger og som tar sikte på å få den inn i vognkortet?
Hva gjør dere andre? Tar av kufangeren? Eller kjører videre og satser på ikke å bli knepet? Noen som har en Budich-kufanger og som tar sikte på å få den inn i vognkortet?
Hilsen Bjørn O. Aspelund
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Hiver meg på denne tråen jeg..
Noen som har dokumentasjon for lyktebøylen som sees på bildet til venstre? - den er ikke merket med noen ting..
- greide ikke å legge inn større bilde.. "Kurvaturen" skal nok være i orden, samt at den er bøyd innover i overkant (iht. EU-direktivet!), men det hjelper vel ikke det..
Mvh
Lars
Noen som har dokumentasjon for lyktebøylen som sees på bildet til venstre? - den er ikke merket med noen ting..
- greide ikke å legge inn større bilde.. "Kurvaturen" skal nok være i orden, samt at den er bøyd innover i overkant (iht. EU-direktivet!), men det hjelper vel ikke det..
Mvh
Lars
- T4 TDI
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Har tatt kontakt med biltilsynet jeg nå, da jeg ikke har anelse om hvem som har laget min.
Skrur jeg av min, så henger de orginale tåkelysene å dingler. Må uansett av med den og skifte et rustent rørstykke og fikse en knekt skrue, men vil jo ha den på igjen. Får vel evt ta kontakt med diverse produsenter og se om noen "kjenner den igjen".
Skal ha vært montert i Tyskland, og den er jo importert med dette. Ser man jo bl.a på de ekstra blinkersene. Så biltilsynet har jo sett på den en gang for 10 år siden.

Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
TOBLERONEJAN
- -