Hei alle VW folk,
Jeg har et lite (stort) problem. Bilen startet fint i dag morges, og gikk i hele 5 minutter før den stoppet. (virket helt fint i går kveld) Fikk start igjen, men kom ikke mange hundre meterene før det var stopp, og der sto bilen.
Nå har jeg fått slept bilen hjem og feilsøkt litt, fikk en feilkode 00550 som gir en indikasjon påat det er noe med diesel tilførselen. Målte på sikringene og fant ut at sikring nr 18, er ingen spenning på verken med tenning på eller ved kinning. Har fått en annen til å måle sin T4, og den har spenning inn på sikring 18 når tenningen er på.
Noen som har vært borti samme problem eller har noen lure ideer?
Mvh
Knut-R. Miland
Startproblemer 2.5 TDI 1999-modell
Startproblemer 2.5 TDI 1999-modell
VW Caravelle T4 2.5 TDI - 1999
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Tiltredets, et defekt rele 109 oppfører seg akkurat slik. Den dårlige loddingen oppfører seg pent til releet blir varmt, så svikter den. Når det får kjølt seg ned igjen så virker det som det skal og bilen starter og går. Til neste gang det blir varmt nok...
Er vel en produksjonsfeil på dette releet på slutten 90-tallet. Alle jeg kjenner med T4 TDI har hatt dette problemet.
Tenk hvor mye bedre det hadde vært for eierne om VW hadde tatt ansvar og aksjon på dette problemet, og et utall nødstopp hadde vært unngått.
Hvis man Googler på "rele 109" får man ca 4000 treff, i tillegg kommer alle de andre skrivemåtene. Det sier vel det meste........
Hilsen en som etter en svært stygg opplevelse under forbikjøring med campingvogn i Nord-Norge (motoren døde!) ringte Møller, og fikk tips om dette releet. Ble loddet på et radio-TV verksted i Brønnøysund for 50 kroner, og det virker bra enda........
Er vel en produksjonsfeil på dette releet på slutten 90-tallet. Alle jeg kjenner med T4 TDI har hatt dette problemet.
Tenk hvor mye bedre det hadde vært for eierne om VW hadde tatt ansvar og aksjon på dette problemet, og et utall nødstopp hadde vært unngått.
Hvis man Googler på "rele 109" får man ca 4000 treff, i tillegg kommer alle de andre skrivemåtene. Det sier vel det meste........
Hilsen en som etter en svært stygg opplevelse under forbikjøring med campingvogn i Nord-Norge (motoren døde!) ringte Møller, og fikk tips om dette releet. Ble loddet på et radio-TV verksted i Brønnøysund for 50 kroner, og det virker bra enda........
'07 Touran 1.9 TDI DSG
Joda.. kjenner til det fenomenet med rele 109, men dette har jeg lodder over for 1,5 år siden, og etter det har det vriket fint, har tatt av lokket på relet og sett at det fysisk slår inn ved tenningspåslag. Det kan såklart være at releet er brent i utgangen, dette har jeg ikke fått målt enda da jeg ikke har vært hjemme på et par dager. Jeg skal se mer på rele 109 i dag tenkte jeg. Skal gi tilbakemelding hvis jeg finner ut av noe...
VW Caravelle T4 2.5 TDI - 1999