Buss nr 1-2-3 osv

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
OddN
-
-

Buss nr 1-2-3 osv

Post by OddN »

Har nettopp begynt å sette meg inn i hvilke utgaver som finnes av T4.
Men dette med setearrangementer er en gåte :D
Noen som har en fullstendig og forståelig forklaring på hva en Buss nr 1-2-3 osv er..... De har jo seter både på kryss og tvers virker det som :D

Hvilke utgaver har de orginale vw setene?

Hvis jeg feks skulle lete etter en lang buss for å omregistrere til 8/9 seter med orginale seter(ikke noe norsk klappbenk her) hva bør jeg se etter? Er feks 2+3+2+3 vanlig som lang buss i Norge? Ser for meg at den kan bli 2+2+2+3 som personbil bare med å ta ut ett sete i rad to...
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Min ex.buss nr. 1 T4 har...

Post by Rudeboy »

Well, om du kan nøye deg med min ex.nr 1 som mal for 1'er-bussa så er rekkefølgen på setene som så ;

Foran - fører + passasjer.
Midt - dobbeltsete + enkeltsete, enkeltsetet sitter i skyvedøra og kan legges ned og lempes inn/til side så man har friere passasje til bakerste del av bussen.
Bak, venstre side - her står det en langsgående treseters benk.
Bak, høyre side - her har det stått en toseters benk med ei ramme/rørkonstruksjon som skulle hjelpe folk inn og ut av bilen gjennom skyvedøra - eller sikre den enslige i midten at ikke noen satt og lente seg til ham/henne 8)

I Tyskerbrakka er dette siste setet vekk, skulle gjerne ha tak i ett for jeg vurderer oppgradere til "også El-bil"-feltet på veinettet her i landet.

Teller du rekti på min beskrivelse av denne ex.Buss nr.1 så kommer du til 8 seter idag, med den toseteren i bakre høyre hjørne ville det da vært ti seter.

Rent matematisk finnes det jo en ytterligere mulighet, men jeg mistenker at man da forlater buss nr.1 og går over til en av de andre særnorske betegnelsene ;

Å montere dobbeltsete foran ville gitt 11 seter.

Så da veit du av én av de typer buss som fantes.

mvh,
Yngve S
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Buss nr 1 er 2+3+lange klappseter bak.
Buss nr 5 er 2+3+3+2 enkle klappseter bakerst.
Disse er korte.

Lange:
Buss nr 6 ser ut til å være 2+3+2+3
Image
http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=797333

En annen utgave, aner ikke nr,men trur kanskje denne kan være blandt de du burde ha:
2+3+3+klappbenk
Image
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 0&tot=null
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Takk, buss nr 6 ser ut som det jeg tenker på....
monor
-
-

Seter

Post by monor »

Hvordan stiller myndighetene seg til at vi endrer på disse seteløsningene?

Jeg har klappseter. Disse er svært praktiske når man kun ønsker 10 seter for kollektivfelt. Får da bedre plass enn kombinert + gode seter på 2. seterad. Klappseter er ikke laget for langtransport (over 10 km) for mennesker.

Om jeg ønsker å sette inn andre seter, er det da så enkelt at jeg kan skifte seter, eller må jeg forholde meg til den slik det ble registrert?
Post Reply