Iacob
belter ved motorkassa
belter ved motorkassa
Har montert et sete i forkant av motorkassa. Trenger to eller tre sett med belter som passer der. Har ringt litt rundt på fyllinger og ikke funnet noen som har. Noen som har noen tips? Skal på kontroll neste fredag
Iacob
Iacob
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Der Postmeister wrote:Har fire nye rulle belter og ett sett til Santana 83.
Det er et sete som jeg har kjøpt av erjo. Det kan legges ned til seng ved hjelp av en ekstra rygg som ligger på motorkassa. Tenker meg å skru fast beltene øverst på forkanten av motorkassa. Der er det noen ferdige inserts, eller så må jeg evt bore. Tror egentlig at de fleste to-punkts belter vil kunne passe bare de er lange nok og har solide "festepunkt".
Send gjerne bilder på iacobp@ulrik.uio.no
mvh
Iacob
Etter filter og oljeskift finnes det da et lite triks for å få ned utslippene så den blir godkjent. Opptil 20% kondensfjerner gir fabelaktige utslag på utslipp. CO blir meget bra. (HC skyter i været men der er det vel ingen grense enda så vidt jeg vet)
Litt over grensen og du behøver ikke så mange %. Min gamle SAAB slet med at det ikke var mer å justere på, putret inn med knapt 10 liter bensin og et par med K-sprit (som kondensfjerner heter i Sverige) til besiktningen og fikk målinger som tilsvarer en nyere katalysator bil..
Brukte det på det gamle Caravellen også med hell et par ganger..
Litt over grensen og du behøver ikke så mange %. Min gamle SAAB slet med at det ikke var mer å justere på, putret inn med knapt 10 liter bensin og et par med K-sprit (som kondensfjerner heter i Sverige) til besiktningen og fikk målinger som tilsvarer en nyere katalysator bil..
WW wrote:Etter filter og oljeskift finnes det da et lite triks for å få ned utslippene så den blir godkjent. Opptil 20% kondensfjerner gir fabelaktige utslag på utslipp. CO blir meget bra. (HC skyter i været men der er det vel ingen grense enda så vidt jeg vet)
Dette fungerte glimrende. Med varm motor og 10% kondensfjerner hadde jeg CO-verdi på 3%. Så etter gode tips, nytt hjullager, oljeskift, nytt luftfilter og skifte av noen pærer ble bilen godkjent i går ettermiddag.
Ved både kontroll og etterkontroll har jeg hatt time hos NAF fredag ettermiddag før store utfartshelger. Detter var nok ikke så dumt. Begge kontrollørene kunne fortelle meg at de skulle på tur i helgen, så dette skulle gå fort unna.
-
Caravelle-Kai
- -

Hvor handlet du?iacob wrote:Så etter gode tips, nytt hjullager, oljeskift, nytt luftfilter og skifte av noen pærer ble bilen godkjent i går ettermiddag.
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Jeg kjøpte hjullager, luftfilter, oljefilter og pærer på mekonomen. Ble ganske billig. Husker ikke helt i farten, men jeg tror det kom på i overkant av fem hundre kroner. Olje kjøpte jeg på Biltema.Caravelle-Kai wrote:Hvor handlet du?iacob wrote:Så etter gode tips, nytt hjullager, oljeskift, nytt luftfilter og skifte av noen pærer ble bilen godkjent i går ettermiddag.