sjekk disse bilder:
http://www.caravelle.dk/forum/forum_pos ... =7441&PN=1
Her var det Jæ...mange printpunkter... hvor bør jeg begynne?
(på min T4 er alt kaos på instrument-panelet...) kun speedometer funker regelmessig, alt annet lever sitt eget liv (noe våkner til liv ved å SLÅ i dashbordet...) Hva med å bytte spenningsregulator?
MVH: Geir
Lodding av Print- plata/Instrumentpanel nok en gang...
Lodding av Print- plata/Instrumentpanel nok en gang...
...HOME IS WHERE YOU PARK IT...
Ikke alltid like enkelt å finne dårlige loddinger.
Men en regel er oftest att kontakter som er loddet på print løsner, større komponenter løsner,Transistorer eller kretser som er montert på kjøleribber løsner,
Ellers start i ett hjørne og sjekk en og en, det starter oftest med en anntydning til "ring" i loddingen der tinn har startet og sprekke.
Har du microskop eller forstørrelse glass kan det hjelpe.
hilsen
terje
Men en regel er oftest att kontakter som er loddet på print løsner, større komponenter løsner,Transistorer eller kretser som er montert på kjøleribber løsner,
Ellers start i ett hjørne og sjekk en og en, det starter oftest med en anntydning til "ring" i loddingen der tinn har startet og sprekke.
Har du microskop eller forstørrelse glass kan det hjelpe.
hilsen
terje
Caravelle coach 87 112i
Caravelle GL tdi 97 grønn
Caravelle GL tdi 97 blå med (Ekte) klima
Caravelle GL tdi 97 grønn
Caravelle GL tdi 97 blå med (Ekte) klima
Spenningsregulatoren (eller "konstanteren" som den kalles av enkelte) regulerer spenningen til tank- og tempmåler.CARAMELLE wrote:Takk for tips Terje.
Hvilken missjon har spenningsregulatoren oppe i alt dette?
Har fått tips om å bytte den også mens jeg "er inne" i instrument- panelet.
MVH: Geir
Er denne gåen, får du merkbart helt feil verdier på begge instrumentene.
De går vanligvis helt opp, og det er nok en del "verdensmestere" som har byttet både termostat og til og med toppakning fordi denne lille tassen har vært kaputt.