Sliter med en sentrallås som bare fungerer fra låsen på passasjersiden, og vindusviskere bak som er døde.
Noen erfaringer på hvor feilene pleier å ligge ?
Er det kabelene fra skrog til dør, eller er det andre steder ?
Sentrallåsen låser opp og igjen alla dører, men kun når jeg låser opp passasjerdøren forran, høyre, enten innenifra, eller med nøkkel fra utsiden.
De andre låsene kan jeg låse opp og igjen uten at sentrallåsen reagerer.
Viskerene bak (todelt dør) er i grunn bare døde. Stein døde.
Eller oppdaget jeg til min store forferdelse at bilen stopper når jeg kjører på virkelig humpete vei.
Ikke noen probelemer på langtur Bergen-Oslo etc, men når jeg skulle ut å kjøre på en humpete vintervei hvor det var is med sår etter kjettingbruk, så stoppet motoren flere ganger for meg her om dagen.
Regner med at det er en kortsluttning som oppstår et eller annet sted og er vanskelig å finne, men om noen har opplevd det samme før så er jeg takknemmelig for tips.
/Arne
Elektrisk småplukk på en 95, 2,5B
Elektrisk småplukk på en 95, 2,5B
Noen liker Man U - jeg liker T3
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Leter du litt rundt finner du masse om temaet sentrallås her.
Kort sagt: Driver eller ledningsmatte i førerdør.
Pussere bak må du sjekke sikringen aller først, siden begge er døde. Ellers er ledningsbrudd og en mulighet. Evt trege mekanismer slik at motor har brent opp, men siden det snakk om to som ikke går, er det nok noe de har felles.
Kort sagt: Driver eller ledningsmatte i førerdør.
Pussere bak må du sjekke sikringen aller først, siden begge er døde. Ellers er ledningsbrudd og en mulighet. Evt trege mekanismer slik at motor har brent opp, men siden det snakk om to som ikke går, er det nok noe de har felles.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Re: Elektrisk småplukk på en 95, 2,5B
Avo wrote:Sliter med en sentrallås som bare fungerer fra låsen på passasjersiden, og vindusviskere bak som er døde.
Samme med min 2000 mod. når det er kaldt fryser den fast, jeg misstenker at passasjerlåsen må smøres opp, bruker jeg nøkkelen på passasjersiden funker sentrallåsen som den skal.
Noen erfaringer på hvor feilene pleier å ligge ?
Er det kabelene fra skrog til dør, eller er det andre steder ?
Sentrallåsen låser opp og igjen alla dører, men kun når jeg låser opp passasjerdøren forran, høyre, enten innenifra, eller med nøkkel fra utsiden.
De andre låsene kan jeg låse opp og igjen uten at sentrallåsen reagerer.
Viskerene bak (todelt dør) er i grunn bare døde. Stein døde.
Kan hende at hylsa gjennom døra som akselen går inn i har rustet sammen, du må nok inn i døra, koble av aksel fra motor til visker og prøv den da, sikringer har du sikker sjekket, ledninger gjennom døra, strømpluggen på motor kan ha falt av eller irret, sjekk jording.
Eller oppdaget jeg til min store forferdelse at bilen stopper når jeg kjører på virkelig humpete vei.
Ikke noen probelemer på langtur Bergen-Oslo etc, men når jeg skulle ut å kjøre på en humpete vintervei hvor det var is med sår etter kjettingbruk, så stoppet motoren flere ganger for meg her om dagen.
Regner med at det er en kortsluttning som oppstår et eller annet sted og er vanskelig å finne, men om noen har opplevd det samme før så er jeg takknemmelig for tips.
/Arne
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,