Får ikke start.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Får ikke start.

Post by Indian »

I dag da jeg prøvde å starte bilen hørte jeg bare klikkelyder fra motorrommet. Climatronic vinduet viser ingenting og det klikker kraftig fra under dashbordet ved passasjer siden.
Det sitter et relay lignende sak der med 2 ledninger som klikker.
Batteriet viser 21.1! Volt (twentyonepointone) og den går ned til 12.9 når jeg prøver å koble inn startmotoren.
ABS og Airbag lampene står på hele tiden.
Indian
-
-

Post by Indian »

Nå bør jeg skamme meg. :roll: Jeg kontrollmålt et 9V batteri og fikk 21.9 V. Feilen lå i meg som stilte måleren helt feil.
Det blir skammekroken i dag formiddag og så ringer jeg Falken. Det kan være noe så enkelt som batteriet.
Er det nødvendig for meg å lade batteriet ført før jeg kjøper nytt? Jeg har en Ctek inteligent lader, den type som selges av Møller. Må jeg koble ut batteriet først?
henning
-
-
Car: t4 2,4d multi allstar
Phone: 92247052

Post by henning »

Indian wrote:Nå bør jeg skamme meg. :roll: Jeg kontrollmålt et 9V batteri og fikk 21.9 V. Feilen lå i meg som stilte måleren helt feil.
Det blir skammekroken i dag formiddag og så ringer jeg Falken. Det kan være noe så enkelt som batteriet.
Er det nødvendig for meg å lade batteriet ført før jeg kjøper nytt? Jeg har en Ctek inteligent lader, den type som selges av Møller. Må jeg koble ut batteriet først?
he he :) sånn som skjer det..
jeg ville prøvd å fått målt syrevekten på cellene i batteriet, før du kjøper nytt..
Henning
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d :) (solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
Indian
-
-

Post by Indian »

Jeg koblet en Ctek lader i vinterstilling og etter 4 timer startet bilen. Kjørte noen kilometer og satt på laderen igjen i kveld. Jeg tar en belastnings test om nen dager.
Batteriet en en MF så syrevekta kan ikke måles.
Ikke lenge til at VR6ern parkeres for sommeren og sykkelen tas frem. Så jeg har god tid på meg å kjøpe nytt batteri.
Post Reply