trenger ny starter og når jeg tar ut den gammle får og se på den viser det seg at det er den typen hvor akslingen er tredd inn i et hull/foring i selve kassa/cluthc huset.
søker lit rundt her og ser enkelte som har bytta til en type hvor akslingen sitter i et eget hus.
hvordan starter er det? hva sitter den egentlig på osv. noen som vet?
Pleier vel å være de fleste nye startere. Før var de opplagret i girkasse/clutchhuset, men nye greien er at selve starterhuset forlenges litt slik at det lager en egen opplagring for starterakslingen, integrert i starteren.
BayJon wrote:Pleier vel å være de fleste nye startere. Før var de opplagret i girkasse/clutchhuset, men nye greien er at selve starterhuset forlenges litt slik at det lager en egen opplagring for starterakslingen, integrert i starteren.
ok, ehhhh..i nyere startere eller startere i nyere biler?
og passer da en av di nye i min bil?
BayJon wrote:Pleier vel å være de fleste nye startere. Før var de opplagret i girkasse/clutchhuset, men nye greien er at selve starterhuset forlenges litt slik at det lager en egen opplagring for starterakslingen, integrert i starteren.
ok, ehhhh..i nyere startere eller startere i nyere biler?
og passer da en av di nye i min bil?
Nyere startere. Ny og forbedret del. om det er akkurat det til din modell vet jeg ikke. Men var slik på de jeg skiftet på personbilene...
hmm, den gamle typen leveres med 9 og 10 tenner, den nye typen leveres med 9 og 11 tenner, så det kan virke som det muligens går og sette på en ny type der hvor den gamle har 9 tenner....dette må sjekkes ut!