Viftereima røyk i Oslo. Hjelp!
Viftereima røyk i Oslo. Hjelp!
VR6'en min (1999) står igjen på Møller Ryen i Oslo med røket "viftereim". Men de vet ikke når de har tid til å sette på ny. Det er en sånn brei flat reim med riller, og NAF-mannen sa et strammehjuler var borte. Noen som vet om noen som fikser en slik jobb? Bor på Lillehammer og skulle hentet bilen så snart som mulig.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Strammehjulet mitt røyk i Romania. Delene fantes ikke der og jeg brukte et hjul fra en Fiat. Jeg kjørt en stund og trodde at det var slakk viftereim men det viste seg at plasthjulet var borte og reima lå direkte på et dobbel sett med lager som var brent fast.
Jeg har vært under der og det er lett å bytte reim selv.
Er du medlem i falken, så vil de bytte den for deg. Mekonomen har billigere viftereim.
Har du prøvd verkstedet til Mekonomen? Snapdrive?
Jeg har vært under der og det er lett å bytte reim selv.
Er du medlem i falken, så vil de bytte den for deg. Mekonomen har billigere viftereim.
Har du prøvd verkstedet til Mekonomen? Snapdrive?
-
Indian
- -

Det er nok lagrene som har bråket. Samme symptomer og lyd som om det er slakk viftereim.
Jeg kjørte fra Budapest til Zalau med den skarpe hylende lyden og trengte bare å øke turtallet for å få vekk lyden til den kom tilbake etter en stund.
Jeg gikk under bilen for å stramme reima og så at det var bare rester av strammehjulet.
VW verkstedet var 200 kilometer unna og de kunne skaffe meg delen fra Tyskland med neste sending som var ca 10 dager. De kunne ikke ta bestilling over telefon.
Jeg fikk lånt med 4 strammehjul far en bilrekvisita forretning og den fra Fiaten passet best. Den var mindre enn original hjulet men i aluminium. VR6 har plasthjul.
Det er nok grunnen til viftereimen din røyk.
Hvor langt kjørte du bilen med den lyden?
Jeg kjørte fra Budapest til Zalau med den skarpe hylende lyden og trengte bare å øke turtallet for å få vekk lyden til den kom tilbake etter en stund.
Jeg gikk under bilen for å stramme reima og så at det var bare rester av strammehjulet.
VW verkstedet var 200 kilometer unna og de kunne skaffe meg delen fra Tyskland med neste sending som var ca 10 dager. De kunne ikke ta bestilling over telefon.
Jeg fikk lånt med 4 strammehjul far en bilrekvisita forretning og den fra Fiaten passet best. Den var mindre enn original hjulet men i aluminium. VR6 har plasthjul.
Det er nok grunnen til viftereimen din røyk.
Hvor langt kjørte du bilen med den lyden?
Oi, det var litt av en historie. Må være skrekken når slikt skjer langt hjemmefra. Jeg synes det var ille nok i oslo igår ettermiddag, med lang hemmat til Lillehammer.
Har hatt lyden lenge. Tror det begynte tidlig i vinter med lyder ved fullt utslag på rattet når jeg kom inn i en varm garasje. I det siste har det vært et vanvittig spetakkel, men det har alltid gitt seg når ladastrømmen avtar. Men igår ble jeg stående lenge i kø, når viftene går har det vært ekstra ille.
Skulle på verksted til uka, og håpet at min kjære VR6 skulle klare denne turen til Oslo.
Hvis jeg ikke får svar fra møller ryen idag om hvor lang tid det tar å reparere, skal Snapdrive fikse den på onsdag.
Har hatt lyden lenge. Tror det begynte tidlig i vinter med lyder ved fullt utslag på rattet når jeg kom inn i en varm garasje. I det siste har det vært et vanvittig spetakkel, men det har alltid gitt seg når ladastrømmen avtar. Men igår ble jeg stående lenge i kø, når viftene går har det vært ekstra ille.
Skulle på verksted til uka, og håpet at min kjære VR6 skulle klare denne turen til Oslo.
Hvis jeg ikke får svar fra møller ryen idag om hvor lang tid det tar å reparere, skal Snapdrive fikse den på onsdag.
-
Indian
- -

Synes at det er for dårlig at en må bestille time for å bytte en viftereim. Jeg kjørte bilen rett inne i hallen hos VW i Baie Mare i Romania fordi automatkassen ikke ville gå inn i fjerde. De koblet diagnose utstyr i ca en time for å konstatere feilen. Gratis. No cure no pay.
I Koblenz kjørte jeg til VW og de feilsøkte, brukte ca 2,5 timer, tok av bunnpanna til girkassen for å konstatere at ventilhuset var årsaken. Det kostet meg ingenting.
Ny byttekasse kostet 4500 euro, så han ringte rundt og avtalt jobb og pris med et verksted han kjente til i Marienbad som kunne starte med bilen dagen etter.
Herr Bispink sto med ferdigpakket bil, han skulle på juleferie dagen etter men sa at han kunne utsette turen i noen dager.
1600 euro kostet det. Prisen var inkludert ut og inn i bilen, nytt ventilhus, sett med elektromagneter, lamellplater, pakninger, simmeringer, lager og nytt ledningsnett.
13.500 kroner er billig. Bare flaks at kassen ikke røyk i Norge.
I Koblenz kjørte jeg til VW og de feilsøkte, brukte ca 2,5 timer, tok av bunnpanna til girkassen for å konstatere at ventilhuset var årsaken. Det kostet meg ingenting.
Ny byttekasse kostet 4500 euro, så han ringte rundt og avtalt jobb og pris med et verksted han kjente til i Marienbad som kunne starte med bilen dagen etter.
Herr Bispink sto med ferdigpakket bil, han skulle på juleferie dagen etter men sa at han kunne utsette turen i noen dager.
1600 euro kostet det. Prisen var inkludert ut og inn i bilen, nytt ventilhus, sett med elektromagneter, lamellplater, pakninger, simmeringer, lager og nytt ledningsnett.
13.500 kroner er billig. Bare flaks at kassen ikke røyk i Norge.
Last edited by Indian on 23 Mar 2007, 11:46, edited 2 times in total.
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Har prøvd, resulterte i ny bil på stedet! Kostet meg 245000,- og det var litt mer enn feriepengeneIndian wrote:En kan tenke situasjonen, på ferietur, full pakket bil med skrikende unger. Bilen stopper og verkstedet kan ikke si når de får tid til å se på bilen.
Du har vel ikke mobilitetsgaranti?
Stein
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Mobilitetsgaranti? Er det noe man får hvis man bruker merkeverksted på alle servicer? Å bruke merkeverksted har aldri vært tema for meg. Holder meg til de små mekanikernerdene. Men i dette tilfellet har ingen andre å takke enn meg selv nå det gjelder denne reima og strammehjulet. Skulle ha fikset det for lenge siden.
Men nå sitter jeg og venter på svar fra møller ryen. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan fortelle meg omtrent hvor lang kø de har. Fikk nærmest følelsen av dette: Kankje idag, kanskje om en uke, kankje aldri.
Snapdrive var raske med svar og ringte tilbake og avtalte tid og henting og innga tillit.
Alternativ er å hente bilen på henger og bruke mitt vanlige verksted på Lillehammer.
Men nå sitter jeg og venter på svar fra møller ryen. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan fortelle meg omtrent hvor lang kø de har. Fikk nærmest følelsen av dette: Kankje idag, kanskje om en uke, kankje aldri.
Snapdrive var raske med svar og ringte tilbake og avtalte tid og henting og innga tillit.
Alternativ er å hente bilen på henger og bruke mitt vanlige verksted på Lillehammer.
Det ringte en uanminnelig hyggelig kar fra møller ryen og sa at de hadde tatt av flaket under, sendt en lærling avgårde etter deler og at bilen var klar ca. kl.1600.
All kepsis er blåst vekk. Veldig bra!
Takk for tilbud Indian, hvis jeg ikke drar imorgen, sitter jeg gjerne på nedover søndag. I så fall får jeg en kamerat til å hente ut bilen imorgen.
Kan du sende meg telefonnummer. Mitt er 91565128
All kepsis er blåst vekk. Veldig bra!
Takk for tilbud Indian, hvis jeg ikke drar imorgen, sitter jeg gjerne på nedover søndag. I så fall får jeg en kamerat til å hente ut bilen imorgen.
Kan du sende meg telefonnummer. Mitt er 91565128
Hvis vi setter 2 streker under svaret så må vel min case være særdeles positivt reklame for Møller Ryen. Har hatt et par veldig hyggelige samtaler med Jarle som tok seg av og fikset bilen på dagen.
Fikk litt angst når jeg måtte sette igjen min kjære haltende VR6 i Tigerstaden og ikke visste hvor lenge jeg måtte være uten vennen min. Bilen er nå reparert og hentet av en kamerat og tilbud om skyss til Oslo av Indian på søndag gjør alt til en solskinnshistorie for min del.
Bra Møller!
Fikk litt angst når jeg måtte sette igjen min kjære haltende VR6 i Tigerstaden og ikke visste hvor lenge jeg måtte være uten vennen min. Bilen er nå reparert og hentet av en kamerat og tilbud om skyss til Oslo av Indian på søndag gjør alt til en solskinnshistorie for min del.
Bra Møller!
-
Indian
- -

Servicen generelt er blitt bedre gjennom årene men enkelte synes fortsatt å leve på gode minner fra gamle dager.
Tandberg Data overlevd på gode minner i mange år og nå er de historie.
I Romania gikk jeg til jernbanens kontor for å bestille en billett til Pitesti. Sto i kø i ca et kvarter og da et par foran meg kom til skranken, fikk de beskjed å kom tilbake senere. De snudde og gikk ut.
Jeg gikk frem og spurt når jeg kunne kom tilbake men hun ble ittitert og ropt 'senere'
Klokka var 11.00 og jeg returnet kl 1400 og ventet utenfor. Kl 1500 kom damen og låst døra for dagen.
Tandberg Data overlevd på gode minner i mange år og nå er de historie.
I Romania gikk jeg til jernbanens kontor for å bestille en billett til Pitesti. Sto i kø i ca et kvarter og da et par foran meg kom til skranken, fikk de beskjed å kom tilbake senere. De snudde og gikk ut.
Jeg gikk frem og spurt når jeg kunne kom tilbake men hun ble ittitert og ropt 'senere'
Klokka var 11.00 og jeg returnet kl 1400 og ventet utenfor. Kl 1500 kom damen og låst døra for dagen.
Takk for hyggelig skyss til Oslo, Indian. Håper du får fiksa registeret snart. Hørtes ikke bra ut.
Jeg hadde en fin tur hjem uten å måtte tenke på om "viftereima" skulle ryke. På onsdag får jeg skiftet hjullager på høyre side foran. Ser fram til mange forhåpentlige problemfrie mil framover.
Imponert over gassforbruket ditt. Vi fant ut at du har akkurat halvparten i drivstoffutgifter i forhold til min VR6 gjorde vi ikke?
Takk igjen!
Jeg hadde en fin tur hjem uten å måtte tenke på om "viftereima" skulle ryke. På onsdag får jeg skiftet hjullager på høyre side foran. Ser fram til mange forhåpentlige problemfrie mil framover.
Imponert over gassforbruket ditt. Vi fant ut at du har akkurat halvparten i drivstoffutgifter i forhold til min VR6 gjorde vi ikke?
Takk igjen!