startproblemer
-
Stig Kastmo
startproblemer
Hei. Jeg har en Caravelle 1993 mod 2,4 diesel. Jeg har skiftet rele og glødeplugger men den vil ikke starte. Den har strøm ned til rele og videre til alle gødepluggene. Men får ikke start på bilen. Prøvde nå som siste løsning startgass, også da uten hell. Er det noen som har en løsning på hva dette kan være????????????
-
Stig Kastmo
-
Stig Kastmo
-
TOBLERONEJAN
- -

Hei
Har samme problem jeg også. Har prøvd og måle på gløde pluggene men får ikke noe utslag på voltmeteret. Måler jeg feil?? Noen som har bilder om hvor jeg skal måle??
Hvor sitter sikringen til glødingen på disse bilene?? Har prøvd å lete etter den men vet ikke hvor jeg skal lete eller ikke lete. Jeg så i bruker manualen til bilen men da ble jeg mere fortvila.
Hvor sitter sikringen til glødingen på disse bilene?? Har prøvd å lete etter den men vet ikke hvor jeg skal lete eller ikke lete. Jeg så i bruker manualen til bilen men da ble jeg mere fortvila.
Livet er for kort til og kjøre kjedelige biler.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
-
Stig Kastmo
Reim til Dieselpumpen og reg reim er skiftet ved 175000. Nå har jeg skiftet dieselfilter og kaldstartføler på dieselpumpen. Startet den ved hjelp av av stargass nå og den sviver som ei klokke. har stoppet og startet den tre ganger og den starer da med en gang. Blir spennende å se nå når motoren blir kald igjen. Håpe håpe
-
TOBLERONEJAN
- -

-
TOBLERONEJAN
- -

jeg har forstått det slik at sikringen til glødingen er den som sitter på venstre forskjerm over batteriet.

Men så fant jeg en til over hoved lampa på venstre side

Et lite oversikt bidet

Hvem av disse er til glødingen????
og hva er den andre til???
Fant heller ingen rele som heter 102??
Hvem av disse er det??

Et lite oversikt bidet

Hvem av disse er det??

Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Hvis det er den boksen med bare en sikring i... Skal det være 2, 50amp sikringer der?wirre wrote:Glødesikring sitter i en svart boks rund batteriet! Husk å sette inn 2 hvis du skal bytte (sikkringen sitter med 2 skruer) Hvis sikringen gløder når du gløder bilen, så er det på tide å bytte den!! men husk 2!!TOBLERONEJAN wrote:hvor finner jeg rele til glødinga på t4
-
Familiemann
De sikringene foran batteriet er til kjøleviftene.TOBLERONEJAN wrote:jeg har forstått det slik at sikringen til glødingen er den som sitter på venstre forskjerm over batteriet.
Hvem av disse er det??
Sikringen på venstre forskjerm er til glødinga.
Glødereleet heter 102 hos meg, men sitter på plassen der du har 258.
-
TOBLERONEJAN
- -

Ok
i går målte jeg på den sikringen på venstre side i motor rommet mens madammen satt inne i bilen og skulle gløde, ingen reaksjon på volt meteret
:
konklusjonen min er da følgende: gløde pluggene får ikke strøm, og da har vel mitt berømte 258 rele tatt kvelden
Men kan jeg da gløde den manuelt?? tenkte på og ta en kabel fra + på batteriet og rett på sikringen?
konklusjonen min er da følgende: gløde pluggene får ikke strøm, og da har vel mitt berømte 258 rele tatt kvelden
Men kan jeg da gløde den manuelt?? tenkte på og ta en kabel fra + på batteriet og rett på sikringen?
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
-
TOBLERONEJAN
- -

-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Ja, det er mulig å gløde manuelt. Om du husker johnan gjorde han det på diesel-golfen.TOBLERONEJAN wrote:Oki går målte jeg på den sikringen på venstre side i motor rommet mens madammen satt inne i bilen og skulle gløde, ingen reaksjon på volt meteret
:
konklusjonen min er da følgende: gløde pluggene får ikke strøm, og da har vel mitt berømte 258 rele tatt kvelden![]()
Stemmer også det med prisen. Stikk på en bil-høgger og titt litt...
-
TOBLERONEJAN
- -

He He stemmer detsolrikioo wrote:Ja, det er mulig å gløde manuelt. Om du husker johnan gjorde han det på diesel-golfen.TOBLERONEJAN wrote:Oki går målte jeg på den sikringen på venstre side i motor rommet mens madammen satt inne i bilen og skulle gløde, ingen reaksjon på volt meteret
:
konklusjonen min er da følgende: gløde pluggene får ikke strøm, og da har vel mitt berømte 258 rele tatt kvelden![]()
Stemmer også det med prisen. Stikk på en bil-høgger og titt litt...
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
-
TOBLERONEJAN
- -