Min transporter 2,4D -93, syncro, har hatt ulyd (transmisjonstøy) særlig når jeg har rygget med bilen, men i går når jeg skulle sny med den så plutselig begynte de å glippe. Virker som det er en gaffel som setter bilen i revers som ikke slår inn. Raper i tannhjul når jeg prøvde flere ganger. Alle gearene framover virker, men det var en skurrelyd av og til!
Har noen vært bor i lignende og har evnt. overhalt gearkasse, vurderer evnt. å skaffe en vanlig gearkasse hvis den passer og koble ut mellomaksel.
Dette tror jeg blir dyrt hvis jeg ikke kan skaffe noe rimelig brukt!
Har noen tips så tar jeg gjerne imot det.
Hilsen litt fortvilet!!!!!!
Har Syncro -93. Revers har kuttet ut!
Har Syncro -93. Revers har kuttet ut!
Takk for svarene!! Har ikke rukket å se på girkassa ennå. Skal sjekke om festene på kassa er løse,men jeg tror nok det er noe mer som er i gjære siden det har vært en del ulyder når den har stått i revers før også. Skal skrive når jeg finner ut litt mer.
samme
Fruens 2,4 syncro hadde lyder i kassen. Det var berre i revers. Men på slutten hørdes det ut som eit stein-knuseverk. Så havarerte clutsjen hennes. Og da måtte eg ned med kassa likevel. Sjekka litt rundt om det fantes noko brukt i markedet. Men det var dårlig resultat. Så da plukka eg sund kassa og sjekka kva som var ødelagt. Reversdrevet var heilt ferdig. Men det var gått utover motgående drev også. Så eg kjøpte 2 nye drev og nokre skruer som skal byttes+ en kule og ei fjør som hadde med sjaltinga å gjer + div simmeringer og o-ringer. Det kom på rundt 4500,- i deler. Men resultatet vart veldig bra. Bilen går no uten lyder fra kasse. Den er gått 440000km og rusler fint enda. Hun er godt fornøgd med den og vil nok bruke den en stund enda. Får jo ikke noe igjen for den ved evt salg heller.
Trond Steinar Førde Andersen
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.