Han jeg kjøpte bilen av hadde lagt sølvgrå tape/film over skinna til skyvedøren til bilen. Bilen er ellers sølvgå metallic og tape/filmen var av tilsvarende farge. Dette så fint ut, men jag antok allerede da at dette ikke ville holde seg så fint med tiden. Arbeidet var ikke helt optimalt utført da han hadde gjort dette selv. Men jeg tenkte at dette bare fikk være på fram til det ble stygt, også ta av tapen da. I dag fant jeg det for godt å ta av denne tapen med det resultat at flekker av lakk ble med i samme slengen

(skinna er sort). Bilen er strøken ellers så dette er utrolig irriterende. I etterpå klokskapens lys ser jeg at jeg skulle ha benyttet varmepistol eller hårføner for å varme opp limet før jeg tok av filmen, men det er nå for sent.
Spørsmålet mitt er:
Vet noen hva en slik skinne koster?
Er det vanskelig å ta av skyvedøra og denne skinna på egen hånd? (det ser ikke vanskelig ut, men det er mulig det er ting jeg må ta hensyn til som jeg ikke ser).
Mulig det går greit å spraylakkere denne med sprayboks, men da må det være riktig farge og vil lakken sitte bra?
Eller er det noen som har noen vettuge tips i sakens anledning?