Hvor har et blitt av T3'ene?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

erjo wrote:Ta opp igjen denne tråden her, jeg!

Det er litt merkelig, jeg skrev for et år siden at det begynte å bli langt mellom T3 ute på vegene. De er enda sjeldnere nå. Jeg var en tur på VW til 1000 på Tyrigrava 6. mai. Jeg kjørte hele strekningen innover på 170 km - og møtte ikke en eneste T3! Det har ikke vært helt vanlig, det!. På Tyrgrava var det en sliten doka. På veg hjem møtte jeg en strøken hvit T3.
Den helga møtte eg maaange T3 på tur til russetreff på lillehammer. Her oppe i distriktet er flesteparten av de få russebilene T3. Der har nok mange havnet jah.
Tage Vedal

T3-fan
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Du har nok helt rett. (Altfor) mange har havnet som russebiler. Noen reddes nok for ettertida på den måten, andre blir totalt ødelagt på et par år. Men "sivile" T3 begynner det å bli færre av - de fleste havner nok i pressa (skrapet?) og noen blir russebiler (DE BESTE?).
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

Var å så på russetoget i dag. Jeg så kun 2 stk T3 i hele toget, nå skal det nevnes at russetoget her på Modum ikke er av de lengste. Så det finnes ikke T3'er som russebiler her engang lenger. Det ser ut som at russen har gått over til Chevy van istedet for T3'er her på Modum i allefall.
Så gode gamle T3'er er nok på vei ut, sørgelig men sant.
Vi må nok ta godt vare på de få T3'er vi har fremover for de begynner nok å bli "klenodiumer" disse bilene våre....
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Har vært så heldig (forhåpentligvis) å få tak i en -91 T3 1,6 TD syncro som bare har gått 161000 ! Forhørte meg som best jeg kunne for å finne ut om det var sant.. og iallefall så langt denne eieren visste, så stemte det.. Er strøken under, og uten rust i skjøtene.. er noe rust på stigtrinnet på fører og passasjerside, men ikke noe farlig.

Bjelken som tilhengerfestet satt på var veldig rustent, men det er vel i prinsippet bare en rett metallstang som enkelt kan lages på ny?

Har nå de siste månedene som jeg har vært på jakt etter bil fulgt nøye med på veiene, og det ruller noen rundt forbi, men ikke fryktelig mange...

Det er iallefall godt at det er noen av oss som passer på de eksemplarene som gjenstår!
Dan

Post by Dan »

Ellers har jeg en stabel med deler liggende.

De stammer fra en 112hk 2.1 1989 modell ...

Mvh Dan
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

All heder til dere som shiner bilene og holder standen oppe! Ser ikke på meg selv som dette siden bilen ikke ser ut i måneskinn, men den skal i det minste holdes i live til det ikke er noe igjen! :)
BusMan
-
-

Re: Hvor har et blitt av T3'ene?

Post by BusMan »

erjo wrote:Jeg har ikke kjørt rundt med noen T3 på en tre års tid nå. Har trålet vrakplasser i området der jeg bor, men det er neimen ikke mange slike å finne lenger som det er noe å plukke av. Noen få finnes fortsatt på vegen. Men dog. Det er T4 fra 1991-95 som går i pressa for tida, sier en ved brakplasser.

Litt overrasket er jeg over dette selv om jeg ser at det er lite T3 på vegen når jeg er ute og kjører! Har jo vært heldig sjøl og funnet en hel og fin T3 buss. Det finnes noen tilsalgs på nettet, men det er jammen langt mellom de gode eksemplarene.

Tidspunktet er nok kommet for å holde på de gode eksemplaret en har fått tak i. T3 finnes fortsatt på vegen i et visst antall, men ikke mange er i vettug stand.

Frank Jevne i Hedmark Bilsenter i Lucky Næroset i Ringsaker (vrakplass) fortalte meg at det er sterkt økende interesse for T3 som samlerbiler, hobby- og turbil. Han har ofte telefoner fra tyskere som vil kjøpe god eksemplarer. Men det kommer nesten ikke slike biler til vrakplassene lenger, fortalte han meg i går.

Sjøl fant jeg da et kaffebord på en 1988-modell i går på Hedmark Bilsenter i går, og noe anne småtteri jeg trengte. Men det er langt mellom de godt utstyrt T3'erne.
Jeg er fra Furnes. Men kjører bare i Br.Dal i helgene.
BusMan
-
-

Post by BusMan »

OddN wrote:Joda, men å kjøpe nytt er liksom ikke så morsomt. Mye mer spennende å komme over noe på høgginga, blir litt sånn skattejakt utav det :D Klarer ikke å gå forbi en T3 som har noe utstyr jeg ikke har. Driver også å jakter GL-deler. Nå var Coachen min ganske velutstyrt i utgangspunktet (Automat, el-vinduer, sentrallås, høyttalerbue, Caratrammer) men noe ekstra har det blitt (Skyvevindu venstre midt og bakerst, el-speil, turteller, kjørecomputer, tempomat(ikke helt ferdig)
hadde jeg visst at høytalerbue var orginalt i T3 så skulle jeg tatt vare på min. har høytalerene.Men kasta bua. Den var for svakt bua i forhold til taket så.
OddN
-
-

Post by OddN »

BusMan wrote:
OddN wrote:Joda, men å kjøpe nytt er liksom ikke så morsomt. Mye mer spennende å komme over noe på høgginga, blir litt sånn skattejakt utav det :D Klarer ikke å gå forbi en T3 som har noe utstyr jeg ikke har. Driver også å jakter GL-deler. Nå var Coachen min ganske velutstyrt i utgangspunktet (Automat, el-vinduer, sentrallås, høyttalerbue, Caratrammer) men noe ekstra har det blitt (Skyvevindu venstre midt og bakerst, el-speil, turteller, kjørecomputer, tempomat(ikke helt ferdig)
hadde jeg visst at høytalerbue var orginalt i T3 så skulle jeg tatt vare på min. har høytalerene.Men kasta bua. Den var for svakt bua i forhold til taket så.
Var vel ikke akkurat orginal, men ble solgt hos VAG.... Akkurat som kaffebordet :D
BusMan
-
-

Post by BusMan »

OddN wrote:
BusMan wrote:
Var vel ikke akkurat orginal, men ble solgt hos VAG.... Akkurat som kaffebordet :D
Åja...men da gir je F:p
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Hvis noen fra ringsaker vil ut å ta en kopp kaffe/diskutere bil. Så er det bare å si ifra=)
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

I Tyskland så jeg mange T3 hos en hogger, synco også.
olalm
Car: T3 Bus D 1982

3 t3

Post by olalm »

står 3 t3 hos trondheimbildemonteringmen men vurderer å kjøpe delebil for det blir biligere :wink:
sjelden jeg ser t3 på veien ja :(
Ola L Muan
Camp82
-
-
Car: VW Calif
Phone: 47298414

Post by Camp82 »

De T3`ene som sto på den lokale høggeren her i Rygge er blitt solgt til Polen. T3`ene som kommer inn blir ribbet, og resten går i presse. Trist, men sånn er det.
TC`s Vanagon
erjo
-
-

Post by erjo »

Jeg har da en T3 i mitt verksted (2,1 coach regget i 1987) og en 1,9 automat regget i 1989 (til salgs, antakeligvis solgt).

Så de finnes jo rundt omkring, nå i ferien ser jeg mange campingbiler (både norske og utenlandske). Er i Lofoten nå og der er det veldig mange Westfalia-busser og andre med fritidsrigging på vegene. Fint å se!

Den coach'en min får jeg se hva jeg gjør med etterhvert. Den er EU-ok og veldig ok bil, men trenger et lag lakk på grunn av mye riper, den er rustfri og 135000 km på hjulene. Motor må kanskje ses over. Kanskje jeg putter den inn i en garasje noen år og fryser hobbyen i noen år...

Ser an etter ferien...
Mi'doka
-
-

Post by Mi'doka »

Jeg hiver meg på Erjo's innlegg om T3'er og kan bare bekrefte OG legge til at det utenom ferietid finns endel av disse bilene her nord, og da jeg kjører hver dag mellom Harstad og Vesterålen så ser man det meste av all turist-trafikk i Norge :) ! (Da ,"alle" turistene skal til Lofoten og Nordkapp,hehe)

Må få komme med et lite spark ang. dette temaet! Endel klager på prisene, enten det er bilene eller deler og hvis holdningen er slik langs hele fjøla så forstår jeg at de mindre ihuga VW bus-fans kaster sin litt slitne T3 på dynga, delene får dårlig omsetning her til lands og det blir mer lukrativt å sende alt ut av landet, enten det er Polen, England Tyskland, Danmark osv.
-Næi sank ihop delan og bilan nu mens dæm ennu finns, sei nu Æ :x :D !

Og til deg Erjo ang. Coach'en og et lager: SMART :wink:
Jøran Solhoff & Siv Wangen
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Er på ferie i sverige om dagen og oppi Västerbotten kjörte vi forbi to store ansamlinger med T3er (rundt 20 stk på begge plassene). En gjeng med fillippinere var i full mekking og en polakk vi prata med sa de hadde flere biler lagret. Hva er opplegget?
Tage Vedal

T3-fan
Mi'doka
-
-

HVA!

Post by Mi'doka »

Kødde du? :shock: . Det er det verste jeg har hørt!! Det er vel organisert slakting som pågår :x . Sverige er jo et greit utgangspunkt for utsending av deler/ delebiler mtp. ferjene og Øresund-broen og gjerne i samarbeid med vogntog-sjåfører som skal tilbake til Europa med ledig kapasitet.
Det er jo lavsesong innenfor fiskeri og export nå !

Takk for opplysningen og ha fortsatt god ferie! :)
Jøran Solhoff & Siv Wangen
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
patrick
-
-
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic

Post by patrick »

ta vare på dem vi har! gjør som oss! vi har 5 stk! hjelper å ha grei størrelse på familien da...
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
BusMan
-
-

Post by BusMan »

ser minst 5-6 stk hvær dag her i oslo. Både i fin og dårlig stand. Alt fra camping biler til pick-up'er.
T3Baard
-
-

Post by T3Baard »

Planlegger allerede freien i 2008 nå, og vil kjøre rundt med 2 voksne og 2 barn, og jeg kjører aviser for naboen i helgene, bra betalt, så om 2-3 mnd har jeg rundt 15 000, Spørsmålet er:

Vil jeg være heldig å få noe til rundt denne prisen innen nyttår??? gjerne med popup tak!
erjo
-
-

Post by erjo »

Du kan få kjøpt min blå 1989, uten dette:
utvendig gangstercaps, blanke fangere, fortelt, project Zwo-lykter framme, uten hvite blinklys og uten coach-felger med dekk (men med 185x14C og hjulkapsler på sommerdekkene).

NOK 16.000.

Se her:

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... McwI817593
T3Baard
-
-

Post by T3Baard »

Vell erjo, denne blir for gæli å bygge om til coach da :) vil i utgangspunktet ha en shabby men hel og rett bil.....
erjo
-
-

Post by erjo »

Vel, T3baard, du vil ha coach?.

Jeg har jo også en T3 2,1 coach rustfri i plateskjøter, sølvgrå, 2,1 som er EU-ok nå for 2 år. LM-sommer coach-felg, 135000 km, kan det være av interesse? Takluke, elspeil, sentrallås (funker ikke nå), grå kombi. Hel og fin i seter. Kan selges den også ved riktig pris. Hadde trenvgt et lakkstrøk og det uler lyser rødt på dasjbordet. Men motor går veldig pent! Har gjort dete meste for å finne ut av småfeilen.Topp dekk også.
T3Baard
-
-

Post by T3Baard »

Det må ikke være coach, men coachstyling er jo et must på t3,

Er på "jakt" etter feriebil, altså nr 2 bil!! men har nødt til å prioritere andre ting halvt år fram i tid, uansett vokser pengene så da får jeg begynne å lete!!

Spørsmålet er egentlig i tråd med tråden: Får jeg billige bra T3, liksom siden alle snakker om slakting og eksport, føler meg nervøs ;) om bilene forsvinner før jeg får fatt i noe :D
Locked