I tillegg er det en del nede på kanaler og dørkanter.
Kan de som har greie på sånt fortelle meg hvordan det er best og mest varig å utbedre dette selv?

Har brukt Cantrust tidligere, og synes det har vært bra, men har ikke klart å få tak i det lenger. Hvor får man kjøpt det?BusMan wrote:Lakkrusta kan du bare slipe ned med dremel. Med mindre det er hull da. Når rusta er slipt vekk,så legger du på no rust hindrene middel (Cantrust eller lignende). Etter at det har tørket grunner og lakkerer du over.
Eller du kan spraye på voks. Teroson multiwax, som VW/Møller bruker/brukte, er fin. Og utvendig, i døråpninger etc. er det glimrende med tynn voks àla den sprayboks-typen Møller tidligere solgte under navnet motorromskonservering.monor wrote:Planen videre er å smøre lithiumfett på de utsatte stedene når høsten nærmer seg. Dette har jeg forsøkt med sukses tidligere. Denne er beregnet på maritimt bruk, så den avviser vann/salt ganske godt.
Jeg har hørt rykter om at det ble forbudt i norge?!?Smyg wrote:Har brukt Cantrust tidligere, og synes det har vært bra, men har ikke klart å få tak i det lenger. Hvor får man kjøpt det?BusMan wrote:Lakkrusta kan du bare slipe ned med dremel. Med mindre det er hull da. Når rusta er slipt vekk,så legger du på no rust hindrene middel (Cantrust eller lignende). Etter at det har tørket grunner og lakkerer du over.