ENDELIG ER JEG EN EIER!

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
el-nico

ENDELIG ER JEG EN EIER!

Post by el-nico »

Hei!

Vil bare uttrykke min glede over å ENDELIG være en eier av en VW Transporter Caravelle T4 (kjøpt og hentet fredag for to dager siden), og dermed også medlem på denne siden!

YEAH!

Jeg vil etterhvert ha mange spørsmål til dere, men har lest såpass i forumet at det skal være en grei sak å finne svar på det aller, aller meste!

Jeg har kjøpt en 1995-modell, 2,4 diesel (ikke turbo), automatgir, fire seter (skal snarest ordne en sofa/treseter til passasjerene). Det er bittelitt rust rundt ett par av hjulbuene, men ellers virker bilen bedre enn bra.
Har gått 188.000 og bare en eier - denne har utført og fått dokumentert ALLE servicer!!

Kan jo kaste inn et spørsmål eller to med en gang;

- Hva kan jeg forvente (...og forhindre) av nærmeste problemer?
- Hvor mye kan jeg stole på automatgirkassen?

P.S Vel er jeg halvt trønder/halvt hedmarking, bor på Skedsmo og jobber på Jessheim, men jeg er ikke typen som "pimper" bilen min med lys, terninger, grantrær eller plysj..... Skal koble opp et monstranlegg til uken og få tak i et beskyttende linoleumsbelegg til gulvet - det er pimping nok for meg....

[jeg kommer til å være synlig her inne :D ]
El-nico
monor
-
-

Post by monor »

Gratulerer,

Med alle servicer holdt, skulle vel denne holde en god stund.

Har en 1996 som nå har ruslet 190000. Ikke de store tingene utover mindre ting som likevel blir kostbart da jeg ikke fikser noe selv.

Rust er imidlertid et lite problem. Hjulbuer og lang kanalene er utsatt.

Ellers finner du mye om dette her. Søk i databasen og du finner mye om de problemene som folk har hatt.
årnes
-
-

Post by årnes »

monter skvettlapper.
vet mange sliter med ulyder i vacumpompa, noe som er dyrt og fikse.
lykke til, håper du blir fornøyd.pris?
t-3 1,6td buss 82mod

Member of: Rundlyktgeriljaen
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Morn og velkommen!

Litt salt i såret må du dessværre få med en gang: Avataren din dekker hele skjermen min! :wink:
Legg den inn på nytt i mindre tørrelse, så går det bra!
Du ser min. Det er ok size.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
el-nico

Post by el-nico »

Skal vi se.....
Da tror jeg avatar er i orden.

Jeg betalte 70.000 for herligheten, alt inkludert.
Fikk den opp på en skikkelig bukk i dag og tok en seriøs inspeksjon. Det ser nesten for godt ut til å være sant. Ikke noe tegn til rust (annet enn bittelitt på hjulbuer), nesten nye bremseklosser, ren og pen. Gummideler virker myke og tøyelige, ingen tegn til sprekker eller mangler.

Det er ett og annet hull rett igjennom gulvet etter flere seter. Disse tetter jeg igjen ved neste dag på bukken og kliner på noe rusthindrende middel.

Legger tykt teppe i rommet (for lyd- og varmeisolasjon) og linoleum over der igjen (for enkel rengjøring). Har veldig lyst på sort/hvitt flisemønster.
DET bør holde vinteren på utsiden ;)

Skvettlapper skal ordnes (takk for tipset)!

SKal også skifte lydsignalet etterhvert. Har testet det mange ganger nå, og jeg finner det litt.....vel......tamt og pysete :)
El-nico
Post Reply