Hvordan i alle dager får jeg løs klossene? 93 T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Espen
-
-
Phone: 95216652

Hvordan i alle dager får jeg løs klossene? 93 T4

Post by Espen »

Reiser på ferie på søndag, så da er fredag ettermiddag et naturlig tidspunkt for et raskt bytte av klosser og skiver. Trodde jeg...

Etter mye slossing var delene omsider fra hverandre. Men den "dingsen" som begge klossene sitter på, der går det noen pinner gjennom, og de sitter jo "børr" virker som de ikke skal være mulige å få ut.

Skal de skrues, dunkes ut, eller skal de ikke ut? Da går i hvert fall ikke begge klossene ut. Den ene kan jo bare draes rett ut, den andre sitter jo mellom...

Hjelp... planen var å være ferdig med begge sider om 45 min, innser at det var heller lite realistisk. Men hadde faktisk trodd jeg skulle klare begge på 4 timer... Jeg burde sikkert beregne like mange timer som jeg har tommeltotter... Selv om jeg får hjelp og greier.

Skulle selvfølgelig lagt ut bilder, men siden jeg ikke er hjemme er det ikke så lett. Regner med at jeg får gjøre det når jeg kommer hjem.
Espen

Espen
-
-

Post by Espen »

Image

Midlertidig gitt opp... ny runde i morgen.
Espen

Espen
-
-

Post by Espen »

Var "bare" å borre de ut, eller kappe de og dunke de ut med dor. Men måtte ha litt skikkelig verkstedsutstyr for å få det til. Men det gikk!

Møller Bil Asker og Bærum var forresten veldig service innstilte og hyggelige, og hadde nye "pinner"/monteringssatser på lager, og lå klare noen minutter før stengetid på lørdag.

Men så fikk jeg så klart feil klosser da(ikke av Møller Bil Asker og Bærum riktig nok), så enkelt skal ting aldri være.
Espen

Post Reply