Trenger mere futt i min 2.4 d Syncro 93 mod !
-
the vw man
- Car: vw beetle 2003 convertible
Trenger mere futt i min 2.4 d Syncro 93 mod !
Jeg har nylig kjøpt meg en 2.4 dise syncro gll 93 mod . jeg ville i utgangspunktet ha en 2.5 bensin for hk og den javne fine gangen i en 5 er , men det var ingen tils salgs da jeg handlet . har noen noen forslag hva jeg kan gjøre før jeg blir gal !
bilen flytter seg jo ikke med 78 hk !! trimming ,annen motor , sette på turbo , og vilke muligheter funker , ?????
hvilke motorer passer over fra andre modeller ?
gjerne også noen tips om hvordan tilføye litt mer kjørekomfort i chassi . dempere, annen dekk dim m.m ?
bilen flytter seg jo ikke med 78 hk !! trimming ,annen motor , sette på turbo , og vilke muligheter funker , ?????
gjerne også noen tips om hvordan tilføye litt mer kjørekomfort i chassi . dempere, annen dekk dim m.m ?
Re: trenger mere futt i min 2.4 d synchro 93 mod !
Sett på et turbokit fra GIK turbo, eller flytt over turbo + deler fra en 2,5TDi.... koster en del og litt jobb, men verdt det (snakker om +105HK)...godgutten72 wrote:Jeg har nylig kjøpt meg en 2.4 dise synchro gll 93 mod . jeg ville i utgangspunktet ha en 2.5 bensin for hk og den javne fine gangen i en 5 er , men det var ingen tils salgs da jeg handlet . har noen noen forslag hva jeg kan gjøre før jeg blir gal !
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
GIK-settene koster rundt 19.000,- (standard) og 25.000,- med intercooler.vidar_78 wrote: Sett på et turbokit fra GIK turbo, eller flytt over turbo + deler fra en 2,5TDi.... koster en del og litt jobb, men verdt det (snakker om +105HK)...
Priser er inkl. mva. og frakt
Vart du skræmt no?
Og de er vanskelige å få rabatter hos. En kompis jobber på et verksted som oppgraderte en haug med 2,4D ambulanser for en del år siden, og de fikk noen få prosenter først etter å ha kjøpt det 5. settet.
-
the vw man
- Car: vw beetle 2003 convertible
Takk for tippset ! Jeg mins det var et firma i gøteborg før i tiden som het turboteknik ? kan hende de oppererer med andre priserVWegard wrote:GIK-settene koster rundt 19.000,- (standard) og 25.000,- med intercooler.vidar_78 wrote: Sett på et turbokit fra GIK turbo, eller flytt over turbo + deler fra en 2,5TDi.... koster en del og litt jobb, men verdt det (snakker om +105HK)...
Priser er inkl. mva. og frakt![]()
Vart du skræmt no?![]()
Og de er vanskelige å få rabatter hos. En kompis jobber på et verksted som oppgraderte en haug med 2,4D ambulanser for en del år siden, og de fikk noen få prosenter først etter å ha kjøpt det 5. settet.
Er vel samme firma, om jeg ikke husker helt feil het de GIK Turboteknik.godgutten72 wrote:Takk for tippset ! Jeg mins det var et firma i gøteborg før i tiden som het turboteknik ? kan hende de oppererer med andre priserVWegard wrote:GIK-settene koster rundt 19.000,- (standard) og 25.000,- med intercooler.vidar_78 wrote: Sett på et turbokit fra GIK turbo, eller flytt over turbo + deler fra en 2,5TDi.... koster en del og litt jobb, men verdt det (snakker om +105HK)...
Priser er inkl. mva. og frakt![]()
Vart du skræmt no?![]()
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Ja, i moderate former.wickie wrote:Er "skipsdieseln" i det hele tatt en motor som er egnet for turbo???
Jeg vet at 5-6 av ambulansene med 2,4 D i Bodø-området fikk GIK-sett som ladet 0,3 bar, og de tuslet og gikk fint med dette. En høgger på Møre-kanten jeg var i prat med her i vår hadde kjørt over 100' problemfrie kilometer etter montering av turbo og manifolder fra en 2,5 TDI på en 2,4 D Syncro. Bilen var gått rundt 150' ved montering, men jeg synes han var litt modig ved å kjøre med 0,8-0,9 i ladetrykk.
Jeg kjører nå med 0,5 og synes det er en helt annen bil å kjøre, men vil prøve litt fram og tilbake for å se hvor lavt det ennå funker fint før jeg bestemmer meg 100%.
Sportsbil blir det aldri, men det er godt å ha litt ekstra krefter i bakkene.
Ja litt modig var jeg velVWegard wrote:Ja, i moderate former.wickie wrote:Er "skipsdieseln" i det hele tatt en motor som er egnet for turbo???![]()
Jeg vet at 5-6 av ambulansene med 2,4 D i Bodø-området fikk GIK-sett som ladet 0,3 bar, og de tuslet og gikk fint med dette. En høgger på Møre-kanten jeg var i prat med her i vår hadde kjørt over 100' problemfrie kilometer etter montering av turbo og manifolder fra en 2,5 TDI på en 2,4 D Syncro. Bilen var gått rundt 150' ved montering, men jeg synes han var litt modig ved å kjøre med 0,8-0,9 i ladetrykk.
Jeg kjører nå med 0,5 og synes det er en helt annen bil å kjøre, men vil prøve litt fram og tilbake for å se hvor lavt det ennå funker fint før jeg bestemmer meg 100%.
Sportsbil blir det aldri, men det er godt å ha litt ekstra krefter i bakkene.
Ove Korsnes (o\!/o)
Se der, ja! Du er altså også her inne på forumet.OVE wrote: Ja litt modig var jeg velmen det hører til historien at den jeg hadde var en 97 mod med den "nye" 2,4 d motoren i. Bilen er solgt og har fortsatt vært problemfri... Deilig å kjøre oppover trollstigen med campingvogn på slep med turbovella.... Anbefales...
Vet du noe om hva som er "forsvarlig" å ladde med på de eldre motorene?
Jeg har "2.generasjon" 2,4 (med ny type register etc.), men uten toppakning av metall.
Jeg ser for meg at det ikke var uten grunn at f.eks. GIK solgte kit'ene sine med grunninnstilling på 0,3 bar.
Det er uansett stor forskjell fra ingenting, men jeg vil helst ikke risikere å stå med blåst toppakning på ferieturen.
..
Nei, vet ikke hva som er forsvarlig å ladde med, min hadde jo metall pakning og underspyling på stempler så....
Hvor har du prata med meg da???
Ove Korsnes (o\!/o)
Re: ..
Alle 2,4 D har underspyling på stemplene, iflg. det jeg har funnet ut på VAGCAT/ETKA.OVE wrote:Nei, vet ikke hva som er forsvarlig å ladde med, min hadde jo metall pakning og underspyling på stempler så....
Jeg handlet luftfilterhus og slanger fra 2,5 TDI hos deg her i vår.
Og det var en sann velsignelse å bli kvitt "turbo-plystringa".
Jeg forstår ikke de som på død og liv skal ha slike traktfilter fordi de vil ha fram mer lyd enn nødvendig. Men det er nå meg,da.