Hei.
På min nyinnkjøpte bil med diesel så skjedde det litt av hvert her forleden.
Ved vanlig kjøring -ca 80km/t begynte bilen å trekke merkbart dårligere og samtidig ule litt der bak, turbo'n røk var min første tanke, kjørte så av ved første stopp og da gikk motoren helt vill- turtallet økte fort som fy rett til topps og røykla absolutt hele plassen jeg sto på(bensinstasjon), når jeg skrudde av tenning så ville ikke motor stoppe så jeg måtte sette den i gir og kvele den.
Bilen starter med en gang jeg vrir om nøkkel, ingen problemer, men etter kanskje 30 sekunder så flyr turtallet rett til himmels igjen og eksosen er verre enn Tsjernobyl!!
Noen forslag?
TD, motorproblemer
TD, motorproblemer
Rune

Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia

Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Jepp, høres absolutt ut som tetningene i turboen, sånn at motoren går på smøreolje. kjøpte den første T3en min med akkurat sånne symptomer. Hadde allerede bestemt meg for å bygge om til bensin så jeg feilsøkte ikke noe mer på den motoren, men da jeg tok ut dieselen så rant det et par liter motorolje ut av eksosanlegget 
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Motoren forbrenner oljen som kommer inn fra turboen... Og det er det jo ingen regulering på akkurat.. Så da blir det bånn pedal helt til motoren kveles.RuneK wrote:hvorfor går turtallet himmelhøyt da, og den ikke vil stoppe?
tok en titt på turboen nå og den er godt innpakket i gammel olje ja, er vel ikke store hokus pokus og bytte den?
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
tok av turbon i dag, det rant olje fra alle mulige vinkler på den.
men, "propellen" i den enden som går inn i eksosrøret, ikke den "turbinen", regner med at den skal være tight og stram, den stanga den sitter på?
min var det slark i samt virket som den hadde fått seg noen slag da ytterkantene var bøyde og med kraftige hakk i, regner med at dere skjønner hva jeg mener ?
startet opp bilen uten turbo i en liten stund, bortsett fra olje som sprutet og eksosbråk så gikk den slik den skal, altså ikke bånn gass av seg selv, anser da at det er turbon som er helt gåen?
blir vel og få tak i en brukt turbo, men noen som vet hva ny turbo koster?
men, "propellen" i den enden som går inn i eksosrøret, ikke den "turbinen", regner med at den skal være tight og stram, den stanga den sitter på?
min var det slark i samt virket som den hadde fått seg noen slag da ytterkantene var bøyde og med kraftige hakk i, regner med at dere skjønner hva jeg mener ?
startet opp bilen uten turbo i en liten stund, bortsett fra olje som sprutet og eksosbråk så gikk den slik den skal, altså ikke bånn gass av seg selv, anser da at det er turbon som er helt gåen?
blir vel og få tak i en brukt turbo, men noen som vet hva ny turbo koster?
Rune

Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia

Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Hør med GIK turboteknikk, finns sikkert bytteturbo.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
-
Larsern
- Car: T3 Coach TDI Reimo
- Phone: 90729577
Turbo
www.turbopower.no er det eneste stedet i norge jeg ville handlet turbo. Topp service og greie priser.
Bjørn T
Bjørn T