bagasjeroms nett/gitter til T4?
bagasjeroms nett/gitter til T4?
Finnes det slikt nett/gitter til å ha bak bakerste seterad i en caravelle/multivan? vært kjekt å kunne laste opp til taket om nødvendig 
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Nette er lokalisert, men det står ingen ting på det.....er utstyrt med fire stropper og tre trykk-knapper tilsvarende og samme type som er på gardinene. Skal se om det står noe i instruksjons boka, klarte ikke med første øyekast og finne ut hvordan det skal festes 
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
-
Syncronaut
- -

Sikker på det ikke er sikkerhetsnettet til en Multivans 2. et. du sitter på der??Torle wrote:Nette er lokalisert, men det står ingen ting på det.....er utstyrt med fire stropper og tre trykk-knapper tilsvarende og samme type som er på gardinene. Skal se om det står noe i instruksjons boka, klarte ikke med første øyekast og finne ut hvordan det skal festes
Trygve
-
Syncronaut
- -

Her kommer endelig bilder av hvordan jeg har løst dette... Her er T5-nettet slik det ser ut fra bagasjerommet:

Detalj av innfestingen på høyre side (pga at T4 er bredere i taket enn T5 måtte jeg gjøre "toppstaget" på nettet litt bredere, det er derfor røret stikker noen cm ut av "trekket" sitt...).

Og slik ser det ut når veggen ikke er i bruk, bare en slik luke på hver side som skiller noe fra originalen på utsiden. Heldigvis brukes samme farger på kledninger og slikt på T5 som på T4. OK, det er visst på tide å vaske bilen innvendig...
Innfestingen bak kledningen består av modifiserte T5-fester (modifisert slik at hullene i takprofilene er så små som mulig...) festet til takprofilene med mutterstykker ("pop-muttere" av stål).

Detalj av innfestingen på høyre side (pga at T4 er bredere i taket enn T5 måtte jeg gjøre "toppstaget" på nettet litt bredere, det er derfor røret stikker noen cm ut av "trekket" sitt...).
Og slik ser det ut når veggen ikke er i bruk, bare en slik luke på hver side som skiller noe fra originalen på utsiden. Heldigvis brukes samme farger på kledninger og slikt på T5 som på T4. OK, det er visst på tide å vaske bilen innvendig...
Innfestingen bak kledningen består av modifiserte T5-fester (modifisert slik at hullene i takprofilene er så små som mulig...) festet til takprofilene med mutterstykker ("pop-muttere" av stål).
Gorm
-
Syncronaut
- -

Delenr og priser så omtrent slik ut da jeg kjøpte bitene (2003/2004 ?):
1 7H5 861 691 A 5975,- Nettskillevegg
1 7H0 861 705 A Y20 219,- Øyekrok v, PR-4X3, Perlegrå
1 7H0 861 706 A Y20 219,- Øyekrok h, PR-4X3, Perlegrå
2 N 102 854 02 4,- Torxskrue M6X15-D
1 7H5 861 887 C 96,- Holder søyle d v, PR-4X3
1 7H5 861 888 C 96,- Holder søyle d h, PR-4X3
Jeg syntes at 6000 var i overkant mye av hva man skulle betale for noe som uansett var et lite "forskningsprosjekt" med usikker utgang, så jeg handlet på eBay.de og betalte litt over tusenlappen, såvidt jeg husker
. Den gang var jo T5 ganske ny, så det var ikke enkelt å finne selv i Tyskland. Jeg tok en rask sjekk akkurat nå, og fant ikke veldig mye, men de dukker opp nokså ofte, tror jeg!
Holderne som monteres i karosseriet må moddes for å kunne brukes på T4 - jeg laget dem dessuten så små som mulig for å unngå store hull i takprofilene (de langsgående bjelkene som holder sammen stolpene...), og i tillegg måtte jeg, som tidligere nevnt, øke bredden på selve nettveggen (det øvre røret, der hvor de øvre innfestingene sitter). Så litt jobb er det, men vel verdt det dersom du f eks vil det skal være mulig å beskytte de tre småttisene i baksetet mot evt flyvende objekter fra bagasjerommet, og likevel ha personbil eller minibuss...
http://cgi.ebay.de/VW-Bus-T5-Multivan-H ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Original-VW-T5-Netzt ... dZViewItem
Dersom noen flere vil prøve seg, kan jeg selvfølgelig bidra med noen erfaringer som jeg gjorde meg underveis...
1 7H5 861 691 A 5975,- Nettskillevegg
1 7H0 861 705 A Y20 219,- Øyekrok v, PR-4X3, Perlegrå
1 7H0 861 706 A Y20 219,- Øyekrok h, PR-4X3, Perlegrå
2 N 102 854 02 4,- Torxskrue M6X15-D
1 7H5 861 887 C 96,- Holder søyle d v, PR-4X3
1 7H5 861 888 C 96,- Holder søyle d h, PR-4X3
Jeg syntes at 6000 var i overkant mye av hva man skulle betale for noe som uansett var et lite "forskningsprosjekt" med usikker utgang, så jeg handlet på eBay.de og betalte litt over tusenlappen, såvidt jeg husker
Holderne som monteres i karosseriet må moddes for å kunne brukes på T4 - jeg laget dem dessuten så små som mulig for å unngå store hull i takprofilene (de langsgående bjelkene som holder sammen stolpene...), og i tillegg måtte jeg, som tidligere nevnt, øke bredden på selve nettveggen (det øvre røret, der hvor de øvre innfestingene sitter). Så litt jobb er det, men vel verdt det dersom du f eks vil det skal være mulig å beskytte de tre småttisene i baksetet mot evt flyvende objekter fra bagasjerommet, og likevel ha personbil eller minibuss...
http://cgi.ebay.de/VW-Bus-T5-Multivan-H ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Original-VW-T5-Netzt ... dZViewItem
Dersom noen flere vil prøve seg, kan jeg selvfølgelig bidra med noen erfaringer som jeg gjorde meg underveis...
Gorm