Hva skal det betyr? Jeg ser i kjøretøydata til bilen min at chassis er senket på fabrikken.... og fjæring tilpasset for chassis.
Noen tips?
Senket chassis
da er den vel bare rett og slett bestilt senka???????????
bare gjetting fra min side
bare gjetting fra min side
prosjekt multivan
viewtopic.php?f=56&t=30708
viewtopic.php?f=56&t=30708
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Re: Senket chassis
VR6 er jo litt lavere enn andre da, om det bare er vanlig senking med lavere fjører bak og skruing fremme eller om det er mer avansert veit jeg ikke, men tipper på det første.Indian wrote:Hva skal det betyr? Jeg ser i kjøretøydata til bilen min at chassis er senket på fabrikken.... og fjæring tilpasset for chassis.
Noen tips?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
Syncronaut
- -

Dersom du har "senket understell" fra fabrikken (m-kode 1P4), skal du ha kortere og stivere fjærer bak (m grått merke), stivere fjærstaver foran (m grått merke) og forsterkede gasstøtdempere foran og bak.
Dersom du kikker på "Bilens Data" i serviceheftet, finner du m-kodene ("M-utstyr/PR-nummer"). Dersom du har "forsterket fjæring", finner du antakelig 1P1 (foran), 1P2 (bak) eller 1P3 (f+b) i listen.
Dersom du kikker på "Bilens Data" i serviceheftet, finner du m-kodene ("M-utstyr/PR-nummer"). Dersom du har "forsterket fjæring", finner du antakelig 1P1 (foran), 1P2 (bak) eller 1P3 (f+b) i listen.
Gorm
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Re: Senket chassis
Tror ikke at VR6 er lavere enn andre. Alle VR6 jeg har sett er ganske høy, like høy som dieselmodelene.VR6 er jo litt lavere enn andre da, om det bare er vanlig senking med lavere fjører bak og skruing fremme eller om det er mer avansert veit jeg ikke, men tipper på det første.
Jeg skal sjekke etter bokstaver og tall i morgen.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Ser nå at det står:Syncronaut wrote:Dersom du har "senket understell" fra fabrikken (m-kode 1P4), skal du ha kortere og stivere fjærer bak (m grått merke), stivere fjærstaver foran (m grått merke) og forsterkede gasstøtdempere foran og bak.
1P4 Suspension for lowered chassis. Jeg regner med at det er grått merke på fjærene.
Det høres mye ut. Men hvis jeg ser på bilder av 93-mod jeg hadde før opp mot bilder av VR6'n så ser Vr6'n veldig mye lavere ut..
Har ikke boka her nå, men jeg mener å huske at VR6 har 14 cm bakkeklaring i originalutførelse
Har ikke boka her nå, men jeg mener å huske at VR6 har 14 cm bakkeklaring i originalutførelse
-97 Caravelle VR6 aut 8 seter kort
-93 Caravelle 2.4 diesel 8 seter kort (solgt som delebil )
-99 Passat 1.8 aut ( solgt )
-03 Audi A4 TDI avant mlt
+ masse annet som er solgt
-93 Caravelle 2.4 diesel 8 seter kort (solgt som delebil )
-99 Passat 1.8 aut ( solgt )
-03 Audi A4 TDI avant mlt
+ masse annet som er solgt