Tungstartet 2.5tdi,ennå tung å starte...
Tungstartet 2.5tdi,ennå tung å starte...
Har skiftet glødeplugger,å temp.føleren som skal styre hvor lenge den gløder.Gløder kun 1 sekund,så slukker lyset.Prøver å starte,men den tenner kun litt,så etter å ha dratt et par sekund på starteren,tenner den ikke i det hele.Ryker noe jævli,så den får diesel,men starter ikke.Starter visst jeg setter en ledning mellom pluss på batteriet og sikringen på glødinga mens noen drar på starteren,men noe motvillig.Dette problemet kom plutselig etter at bilen hadde stått to dager.Batteriet er nytt og ladinga er over 14 volt på tomgang(når den starter...)Stopper også plutselig når jeg kjører inn mot kryss (kun di 2-3 første km.) å jeg tråkker inn klusjen.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Hva med returslangene på dieselen?
Var plaget med tungstart, og byttet de. All Good!
S
Var plaget med tungstart, og byttet de. All Good!
S
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
returslangene er bytta.Er ikke falsk luft vil jeg tro,siden det hjelper å tyvkoble glødepluggene,å det ryker så fælt når jeg drar på starteren.
Timinga?Er det tidspunktet på innsprøytninga du tenker på?Bilen går som eller når den er varm.Kun når den er kald den fusker,å kødder med meg.
Timinga?Er det tidspunktet på innsprøytninga du tenker på?Bilen går som eller når den er varm.Kun når den er kald den fusker,å kødder med meg.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Kan også være dieselfilter som begynner og bli på tide og bytte... Jeg bor på en topp og frem til jeg byttet filter så fusket bilen i det jeg løate den men i bunn av bakken var det ok. Da nytt filter kom på så er kaldfuskingen vekke samt at røyken som kom ved full gass under akselerasjon er betraktlig mindre.
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
Får vel hoppe i det og bruke pæng der og...Etter litt research så fant jeg ut at glødinga ligger inne i ca 7 sekund,men lampen slukker etter 2-3 sek.Det nye nå er at jeg gløder ut to ganger(av og på med tenninga)så starter bilen momentant,men den står bare og humper og hoster i 2-3 sek,så stopper den.Dette gjentas til jeg blir drittlei og enda mer,så starter den.Altså gjentas ca 10-15 ganger.Når jeg kommer til kryss eller lignende stopper bilen når jeg trør inn clusjen.Så er det på den igjen.Ganske plagsomt når en står mitt i krysset...Men det skjer kun den første km,så er den fin som bare det!
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Har skifta tempføleren på vannstussen.Har dog lagt merke med at det lukter noe mer parafin når bilen går på tomgang.Tenkte først på at det var for di har skifta til vinterdiesel,men kan det ha noe med innsp. tidspunkt?
Snakka med di på sandnes elektrodiesel.Han kunne si endel mer ut fra det jeg fortalte.Virka som orginalverkstedet ikke vil si noe eller gi meg tips og hint.Mente det kunne være kaldstarten (?)Så di måtte ta ut pumpa og fikse. (dyrt?) Men,det er vel verdt det får en håpe.Så slipper jeg å dra hjem lastebilen hver dag.For nå er dett like før jeg må legge kjettinger for å komme over bakken og ned på hovedveien.