Hva menes med dette? Noen som vet? Og har det noen betydning om en kjøper det ene eller det andre når en tar bilen med inn i norge (
Euro 3 og Euro 4?
Euro 3 og Euro 4?
Ser det står i mange av ad`sene på mobile.de "Euro3" og "Euro4". Dette er i smmenheng med avgass/drivstoff.
Hva menes med dette? Noen som vet? Og har det noen betydning om en kjøper det ene eller det andre når en tar bilen med inn i norge (
)
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
har med avgass og utslipp å gjøre.. høyere tall jo renere utslipp.. er avgass klasser i tyskland. betaler etter avgitt avgass.. og er ett krav at det stadig skal være renere utslipp.. nyeste lastebilene og bussene nå må ha tilsetning som heter adblue for å klare de nyeste kravene..
NB. i tyskland kan du faktisk sette i en nyere motor med lavere utslipp i en f.eks t3 og komme inn under rimeligere avgiftskrav..
NB. i tyskland kan du faktisk sette i en nyere motor med lavere utslipp i en f.eks t3 og komme inn under rimeligere avgiftskrav..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
-
CarlOt2
- -

- Car: T1, 3 og 4 +Golf1
ikke for å ødelegge innlegget ditt, men bare sånn apropo om Tyskland..
På ferieturen vår i fjor traff jeg en tysker med en '76 Transporter, og han hadde montert katalysator på bilen sin pga avgiftene i Tyskland. Jeg husker ikke helt hva det kostet han (20000kr?), men han regnet i hvertfall med å spare det inn i løpet av 4-5 år med reduserte (års-)avgifter. Når det gjelder Euro3,4,5/etc så er jeg ikke sikker
Her er bilde av bilen med katalysator: (den røde)
Carl Otto
På ferieturen vår i fjor traff jeg en tysker med en '76 Transporter, og han hadde montert katalysator på bilen sin pga avgiftene i Tyskland. Jeg husker ikke helt hva det kostet han (20000kr?), men han regnet i hvertfall med å spare det inn i løpet av 4-5 år med reduserte (års-)avgifter. Når det gjelder Euro3,4,5/etc så er jeg ikke sikker
Her er bilde av bilen med katalysator: (den røde)
Carl Otto
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
gjelder her og..t21500 wrote:Euro 3, 4, osv. har med hvor rent utslippene er fra motoren, jo høyere tall, jo renere utslipp. Jeg TROR det er bare dieselmotorer det er snakk om, og jeg har bare hørt det nevnt i forbindelse med lastebiler og busser. Har vel med utslippskrav lenger sør i europa og gjøre...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Hvordan gjør dette seg gjeldene i Norge? Utenom Co2-avgiften tenker jeg da.rapidspeed wrote:gjelder her og..t21500 wrote:Euro 3, 4, osv. har med hvor rent utslippene er fra motoren, jo høyere tall, jo renere utslipp. Jeg TROR det er bare dieselmotorer det er snakk om, og jeg har bare hørt det nevnt i forbindelse med lastebiler og busser. Har vel med utslippskrav lenger sør i europa og gjøre...
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Lastebil med euro5 motor som må ha adblue(har ikke peiling hvordan det fungerer...)er typegodkjent med dette.Visst du ikke fyller adblue,er ikke bilen godkjent for bruk på vei...
.Står så i boken...Er vel sånn med biler også,at di må oppfylle kravene til euro for å bli godkjent.Visst du skal ta inn en bil til norge av nyere sort,går jo noe av avgiftene på hvor høy co2'en er.Lav co2,lav avgift.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....