Syk caravelle...

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Acoustic

Syk caravelle...

Post by Acoustic »

Hei :)

Har en 88 Caravelle, med DJ motor. Problemet mitt som jeg håper noen av dere kan bidra til å få fikset er som følger. Når motoren er kald går den kun på 3 sylindre. Holder jeg litt gass eller kjører ett lite stykke går bilen fint. Pluggene ble skiftet for en månedstid siden, pluggkablene er fine, fordeler og rotor ser bra ut. Oljen er kjørt ca. 1000km og ser fin ut. Kjølevæsken ble skiftet for ikke så veldig lenge siden.

Eneste jeg kan tenke meg at det er, er kondens, men det er vel ikke normalt å få kondens når man har halv full/full tank med bensin?

Noen som har peiling/vært borti det samme?

MVH,
Jan Ove
.:. VW Caravelle Coach 2.1i .:.
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

har du ohm'et pluggkablene dine? er det større motstand i en av dem, må du gjerne gi litt gass for å få høyere spenning til å trø igjennom gnist'n! Prøv å bytt om to av dem, å se om problemet "flytter" på seg! Enkleste er vel om du bruker ei tenningslampe på hver og en av kablene for å se hvilken en det er som evt. er def. Det er ihvertfall en plass å starte...
Acoustic

Post by Acoustic »

Takk for tipset. Men ville det ikke vært slik når bilen er varm også, hvis det er høyere motstand i den ene kabelen?
WW
-
-

Post by WW »

Kondens kan du få når som helst, vanligst å få det med seg ved fylling på en stasjon som akkurat har fått levert bensin.- De burde faktisk gi bort K-sprit for det vannet i stasjonenes tanker som skaper dritten.
Nåja, gjør som Bjørnar sier uansett for å sjekke + sjekk innsprøytningstilkoblinger at de sitter ordentlig på.(nå sitter jeg ikke med motorbetegnelsene i hodet men mener det der er en i)

Er det samme sylinder hver gang? I så fall lite trolig at kondens er problemet, da burde det komme vilkårlig. Så enten innsprøytning eller tenning gjetter jeg.
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

Dette hørtes kjent ut. Min går visstnok også på tre plugger før den blir varm. -Hvis du finner feilen, vil jeg veldig gjerne høre det! :)
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Acoustic

Post by Acoustic »

Har solgt bilen, men jeg har tenkt lenge på dette. Jeg har en teori om at det kanskje kunne være kaldstartdysen. Enten at den er tett eller at den har hengt seg opp. Denne kunne du kanskje tenkt på å rense caravelle-kai.
Bilen brukte også mye mer bensin enn den tidligere har gjort.

Caravelle-kai: Kanskje du kunne gitt meg en beskjed hvis DU finner ut av det? :) Lurer fælt på hva som feiler den.

Mvh,
Acoustic
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

Hmmm... Da må jeg finne kaldstartdysen.

Skal gi deg beskjed! 8)
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Post Reply