Hei.
Etter lang tid med problemfritt bilhold har min T4 2,4d 1994 Multivan begynnt å oppføre seg litt merkelig. I perioder starter vifter og lys når jeg tråkker inn bresepedalen selv om tenning er avslått. Noen som vet hva dette kommer av? Jeg har også et tydeligvis klassisk problem med at sentrallås ikke virker fra førerdør - noe som jeg sannsynlgvis finner ut av ved inspeksjon av ledningsnett. Noe annet jeg sliter med er at førerdøra løser seg når jeg har fått den halvveis ut av lås, låseknappen blir dratt ned når jeg drar i håndtaket. Kan dette skyldes en eller annen fjør i låsen?
Er jo en overhengende fare for å låse seg ut av bilen i og med at sentrallås ikke virker fra førerside, og dåra låser seg når jeg skal åpne den... viktig å huske nøkkelen ved besøk i postkassa...
Mvh Eivin
Dørlås og "elektrisk" bremsepedal...
Dørlås og "elektrisk" bremsepedal...
1987 1,6 td
1994 multivan 2,4 d
1994 multivan 2,4 d
Re: Dørlås og "elektrisk" bremsepedal...
Eddieja wrote:Hei.
Etter lang tid med problemfritt bilhold har min T4 2,4d 1994 Multivan begynnt å oppføre seg litt merkelig. I perioder starter vifter og lys når jeg tråkker inn bresepedalen selv om tenning er avslått. Noen som vet hva dette kommer av?
-Vil tippe el. del tenningslås eller overslag i lysbryteren i dashbord til venstre for ratt
Jeg har også et tydeligvis klassisk problem med at sentrallås ikke virker fra førerdør - noe som jeg sannsynlgvis finner ut av ved inspeksjon av ledningsnett.
-Brudd i ledning trolig i gummimansjett på førerdør.
Noe annet jeg sliter med er at førerdøra løser seg når jeg har fått den halvveis ut av lås, låseknappen blir dratt ned når jeg drar i håndtaket. Kan dette skyldes en eller annen fjør i låsen?
-Er visstnok knekt fjør, men brukte store mengder WD 40 el.l. på låsen på den gamle firmabilen min, og da var problemet borte. Verdt et forsøk før du åpner låsen.
Er jo en overhengende fare for å låse seg ut av bilen i og med at sentrallås ikke virker fra førerside, og dåra låser seg når jeg skal åpne den... viktig å huske nøkkelen ved besøk i postkassa...
...Og dette er ting som skjer når du setter biolen i fri, drar opp håndbrekk og lar bilen svive på tomgangDa blir man stressa da
![]()
Mvh Eivin
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Det at dørlåsen smekker igjen skyldes en liten fjær som er dårlig i låsemekanismen. Gjør et søk, og du finner svaret.
Stein
Stein
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi