Hei.
Noen som kan hjelpe meg med denne?
Bakre varmeveksler,altså varmeapparatet under forrerste baksetebenk, liker nok ikke vått vær.Når det er en del vann på veibanen så hører jeg først en litt usunn "vannlyd" fra de traktene for så å få bilen fylt med vanndamp.Hvis leamikken er av og jeg skrur på så kommer det en lite poff med en tett sky av damp.Av og til ser jeg at det er skikkelig vått på stigtrinnet,altså der varmeveksleren trekker inn luft for oppvarming(vennligst korriger meg hvis jeg tar feil her).
Jeg trenger vel ikke nevne hvilken effekt dette fenomenet har mht. dugg på rutene?En annen artig bieffekt er en besnærende lukt som best kan beskrives som våt sau.
Er dette en vanlig foreteelse?Og uansett,noen som har tips om hvordan jeg kan fikse dette?Jeg kan ikke se for meg at dette er noe særlig bra i lengden.
Julehilsen fra Lasse.
Bakre varmeveklser har ekstrajobb som røykmaskin på diskotek
-
seilkongen
Bakre varmeveklser har ekstrajobb som røykmaskin på diskotek
Lasse Eriksen,Oslo
T4 1995 2,5 B manuell kasse
kort 8-seter(orginal)
kort 8-seter(orginal)
-
seilkongen
Hei.Dibben wrote:Sikker på at det ikke er varmeregisteret som lekker?Har det på passaten min.Da dugger det på rutene med en gang bilen blir varm,å det blir trykk på systemet.
Nei,jeg er ikke sikker.Hvilke tegn skal man se efter(utenom dugg) for å konstatere en slik feil?
Forøvrig så virker det som om problemer ikke oppstår når det er tørt og har vært tørt en stund.
MVH Lasse
Lasse Eriksen,Oslo
kort 8-seter(orginal)
kort 8-seter(orginal)
Kjenner det lukter frostvæske,og det minsker i ekspansjonstanken.Er ikke helt sikker på hvordan det er å komme til brønnen som varmeveksleren og vifta sitter i,men jeg vil tro at det skulle være en grei sak å finne ut om det lekke der visst du går under bilen og ser etter og kjenner etter hull og skader.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Er godt mulig at det er registeret. Har nettopp byttet mitt etter en slik opplevelse som det du beskriver. Men det er også ofte slitt hull i kassene rundt viftene. Det er ikke deksel over disse slik at de blir utsatt for alle mulige påvirkninger fra sand, salt skitt og lignende.
Kryp under og se etter.
Om det er registeret vil du miste kjølevæske når varmehendelen står på rød, men ikke når hendelen står på blå. Og motor er i gang...
Stein
Kryp under og se etter.
Om det er registeret vil du miste kjølevæske når varmehendelen står på rød, men ikke når hendelen står på blå. Og motor er i gang...
Stein
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi