Hvilken modell er dette?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
OddN
-
-

Hvilken modell er dette?

Post by OddN »

Image

Sakset dette bilde ifra en orginalbrosjyre ca 1987. Bilen har alle de typiske GL-kjennetegnene, men det jeg lurer på er stripene/dekalene...
Ser ut som om Caravelle-merket foran har samme skriftfont som Syncromerkene har. Er dette merker man kunne kjøpe til en hvilken som helst Caravelle, eller er det noen form for spesialutgave??
Sitter å vurderer å fjerne Coach-emblemene på min og da hadde jo dette vært et altermativ.
OddN
-
-

Post by OddN »

Hjælp, det ble visst litt stort :oops:
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

det kan se ut som en jeg så hos en kar i kongsberg, som det også sto GTi på bakskjermen(tilsynelatende orginalt).. iflg eier var 2,1l i den orginalt litt trimmet også? ikke vet jeg..
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

Kan godt prøve å få lagd slike merker, regner med å kjøre ut noen Syncro og Syncronaut etterhvert nå...
Image

bugbuddies.no
OddN
-
-

Post by OddN »

skaravelle wrote:Kan godt prøve å få lagd slike merker, regner med å kjøre ut noen Syncro og Syncronaut etterhvert nå...
Hmm, interessant. Vi snakker da om Caravelle-emblemet i fronten... Siden du driver å lager syncro-merker så har du vel både font og størrelse...
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

Har dessverre ikke fonten, tror den er beskyttet av vw, skulle gjerne hatt den...

Det blir å kopiere og drive litt frihånds-vektor-tegning, men det blir ganske så strøkent når man får jobbet litt med den. Men i syncronaut har vi jo nesten alle bokstavene på plass, v'en kan trikses til ut av y'en, og l'en er grei å få til. E har jeg også.

Men hvis noen sitter på fonten tar jeg den gjerne imot :)

Har ellers en font som heter corrado, som er lik litt mer moderne Caravelle/Syncro.

Kan også med enkelhet lage en Oettinger, men det blir kanskje i overkant mye jug?
Image

bugbuddies.no
OddN
-
-

Post by OddN »

Flott, tar et caravelle merke eller to når du får tid... Oettinger tror jeg vi venter med til jeg finner en wbx6 motor :D Tror ikke det blir med det første, hehe
Post Reply