Eksosen på 2.5tdi
Eksosen på 2.5tdi
Etter at delene på eksosen har fallt av etter tur,bestemte jeg meg for å modde litt så jeg kan utsette kjøp av nytt...Nå har jeg katalisatoren,og et rett røyr med påsveist bøy som tar eksosen ut midt på skyvedøra.Er jo samme lyden nå som da eksosen var komplett-kjipt!Hadde i det meste håpt på litt ekstra lyd,men det var jammen ikke mye!Sikkert mange med 2.5tdi motorer som kjører rundt med helt hullete eksos som ikke vet det... 
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
hadde vel ikke trengt potter i hele tatt - turbon tar det meste
prosjekt multivan
viewtopic.php?f=56&t=30708
viewtopic.php?f=56&t=30708
Det merket jeg før jul. Bilen stod litt skjeivt og da hørte jeg en liten frieksos. Var da å kikket under der det viste seg at røret før mellompotta hadde knekt rett over men ulyden var kunn når den stod skjeivt. Svendsen eksos ble stikkordet en dag jeg hadde god tid. da viste det seg at Katalysatoren var knekt (der det var vanlig, sa de)hull i mellompotta og løs innmat, bakre potte var bare hull. Så det overasket meg at det ikke var mere ulyd i bilen med en slik dom. Regninga var 8757,-kr bilen klar på 25 minutter
Roger
Som sagt har jeg kun katten og raka røyr ut på siden.Skal på biltema for å få tak i et lengre rør så jeg får eksosen ut bak med hjulet.Nå kommer eksosen ut midt på skyvedøra,så det blir noe varmt på føttene når vi står og setter ungene i bilen...Ingen ekstra lyd å spore opp.Litt kjipt egentlig.Hadde en pajero tidligere,der ble det masse gromlyd og turbohvin når eksosen ble redusert.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.