Vurderer å kjøpe ein 91 modell caravelle med 2.4 dieselmotor.
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 831#bilder
Den trenger registerreimbytte og eg ringte til Møller for å få fastpris. dette kom på nesten 9000kroner!!
Mitt spørsmål er da som følger:
Er det nokon som kan ta på seg slikt arbeid her inne i nærheten av oslo området?
Bytter man dieselpumpereim samtidig som man bytter register reim?
Mvh
Steffen
T4 91 modell
du bytter vanpumpe osv, like greit og ta full service mens du driver på vel.
etterpå stiller du inn diselpumpa, da må du på et verksted som har utstyr til det.
ringer du lit rundt til noen bakgate verksteder får du arbeidet sikkert biligere. hørt om folk som har betalt 2-3000 får en slik stor service+ deler.
etterpå stiller du inn diselpumpa, da må du på et verksted som har utstyr til det.
ringer du lit rundt til noen bakgate verksteder får du arbeidet sikkert biligere. hørt om folk som har betalt 2-3000 får en slik stor service+ deler.
t-3 1,6td buss 82mod
Member of: Rundlyktgeriljaen
Member of: Rundlyktgeriljaen
Dieselpumpa sitter i andre enden av motoren, så den berøres ikke nødvendigvis av et registerreimbytte. Vannpumpa skal byttes hver gang, siden den drives av samme reim. Begynner vannpumpa å gå tregt hjelper det lite om reima er ny...
Jeg betalte ca 5000 svenske i Trollhättan, på autorisert VW-verksted i sommer. De mente det skulle holde å bytte hver 120.000 km, slik det står i opprinnelig servicehefte, men de fleste andre mener det absolutt bør skje oftere. Det kan du lese mer om ved å søke på forumet her.
Jeg betalte ca 5000 svenske i Trollhättan, på autorisert VW-verksted i sommer. De mente det skulle holde å bytte hver 120.000 km, slik det står i opprinnelig servicehefte, men de fleste andre mener det absolutt bør skje oftere. Det kan du lese mer om ved å søke på forumet her.
Ståle Bekkelien
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Rudeboy wrote:Hvilket svensk firma og mere viktig - url til nettsia deres ?
mvh,
Yngve S
Her er en link til en VW-forhandler ved Strømstad.
Der skiftet jeg reg.reim, vannpumpe og løpehjul for et par år siden.
Det kom på ca 5500,- SEK såvidt jeg husker.
Servicen var upåklagelig.
http://www.nilssonbil.com/default.shtml
Dette er tidligere Kjell Johanssons Bil som har skiftet navn.
Arild Aase
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
Motorcentrum, TrollhättanRudeboy wrote:Hvilket svensk firma og mere viktig - url til nettsia deres ?
mvh,
Yngve S
http://www.motorcentrum.com/
De var rimeligere enn Nilsson i Skee/Stømstad. Riktignok noen mil lengre unna, men i Trollhättan kan man tilbringe ventetiden på Saabmuseet. Det er morsommere enn kjøttdiskene i Strømstad.
Ståle Bekkelien