t3 får ikke bensin?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
morten.R

t3 får ikke bensin?

Post by morten.R »

t3 får ikke bensin? :evil: :
skulle hente t3 som har stått i ca 3 år men den starter ikke, fylte på ca 15 liter bensin prøvde og taue den igang men bensin slangene til og fra bensinpumpa er tørre, det kommer bensin når jeg suger før pumpa, kan det være slangene som er råttende så det ikke blir vakum eller er det pumpa. Den går på startgass men tenner ikke,

hvor kraftig batteri må jeg bruke, prøvde et fra bobla men måtte ha startkabler i tilegg for å dra skikkelig rundt.
Håper noen hat gode råd, skal prøve igjen i morgen :mrgreen:
vw transporter dobbeltcabiner 84 mod(militær)
vw 12oo jeans 74 mod
audi 100 87 mod
vespa 79 mod
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

er dette en 2.1i?

if so:
renner det ikke bensin når du tar av slangen på tanken? er det et filter der et sted?

Man hører jo når man vrir om tenninga at pumpa starter, denne skal da bygge trykk, og går gjerne 2 'bursts'..

det er mulig å lufte bensinforgreningen på motoren også, dette kan sikkert noen andre beskrive..

Edit: leste i din andre tråd av det er en 1.9.. da er det vel forgasser og mekanisk pumpe? isåfall ville jeg dratt på biltema og hentet en bensin sugepumpe! gjorde dette på min forrige forgasserbil og ble veldig fornøyd..
morten.R

Post by morten.R »

prøvde og bytte slanger i motor rommet og satte på et filter før den mekaniske pumpa. Filteret blir bare kvartfult, er det pumpa tror dere?
kjøpte en suge pumpe i dag, kan jeg ta strøm fra baklykta? da blir det jo startsperre også!!!!! :mrgreen:

den starter bare på startgassen og dør ut :twisted:
vw transporter dobbeltcabiner 84 mod(militær)
vw 12oo jeans 74 mod
audi 100 87 mod
vespa 79 mod
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

Prøvd å få litt bensin i slangen, både før og etter pumpen? Kan være pumpen trenger litt å jobbe med for å klare å suge noe bakover. Greit å være sikker på at slangene er koblet rett og da.. Man kan jo aldri vite. :)
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

tror du tar sikringa på lyskretsen om du kobler pumpa rett på?

hvis du kobler den med et relè kan du bruke styrestrøm fra baklykta om ønskelig, drivstrømmen hentet jeg fra batteriet..
Post Reply