bak sete

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
therkildsen
-
-
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574

bak sete

Post by therkildsen »

kan en bruke et baksete fra 2 sete rad med plass til 4 i 3 sete rad eller er beina\festene forskjelige har skjønt at festene i bilen er der under teppe
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
therkildsen
-
-

Re: bak sete

Post by therkildsen »

therkildsen wrote:kan en bruke et baksete fra 2 sete rad med plass til 4 i 3 sete rad eller er beina\festene forskjelige har skjønt at festene i bilen er der under teppe
ingen som hvet???????????
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Siden du skriver at det er en 4-seter regner jeg med at det er et "norsk kombisete" du tenker på. Festene baki T4 er forskjellig på kort og lang modell. Dersom du har en T4 med lang akselavstand vil jeg tro det går greit, men på en kort tror jeg ikke du finner (nok!) originale festepunkter. Jeg har ikke oversikt over hvilke festepunkter kombibenken bruker, så jeg kan ikke hjelpe deg mer direkte. Jeg har imidlertid sendt deg en mail med illustrasjon (på Tysk!) av festepunkter, lykke til!
Gorm
therkildsen
-
-

Post by therkildsen »

har kort type som er 9 seter men bare 5 seter den rette veien de 4 siste er klap seter bak og jeg ønsker 8 seter den rette veien.
noen som har gjort sån ombyging tidligere som har tatt bilder av det som de vil dele eller anen info som er grei og vite så har jeg lyst til og bli fortalt\vist.
Syncronaut jeg kan ikke tysk
3 eller 4 seter fra den 2 sete rada kan den brukes som 3 sete rada???
er det hurtig fester for den 3sete rada også på samme måten som det er på 2 sete rada????
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

På kort T4 er det enkleste å sette inn en original 3-seters benk bakerst (slik de ble levert originalt fr afabrikk...). 4-seteren er som sagt en norsk spesialtilpasning, og funker ikke til dette sånn uten videre. Setene i 2. seterad er vanligvis en 2-seters benk + et enkeltsete, og festene til disse passer ikke inn i systemet for 3. sterad sånn uten videre (såvidt jeg vet).

Ta en titt på pdf-en jeg sendte deg; det går an å se på tyske bilder og forstå innholdet i de selv om man ikke egentlig forstår språket ;-)
Gorm
therkildsen
-
-

Post by therkildsen »

ja tyske bilder er litt letere en tysk tekst :)
det blir hveld og lete etter noen som har en benk til 3rada til en hygelig pris.
baksetespesialisten har jo men 10000+ moms er ikke helt etter min lommebok om dagen så vist noen hvet om et med alt av hva jeg trenger så si i fra.
Johnny

Post by Johnny »

Det var merket av på min bil hvor du ken bore hull til diverse seteløsninger.Bare å løfte opp matta.
Johnny Adolfsen
Post Reply