Problem med torsjonen ved senking av T4.
Problem med torsjonen ved senking av T4.
Senka bilen forran her om dagen og ikke noe problem å skru den ned, men problemene kom i dag da jeg ville ha den litt opp igjenn (litt vel stiv). Den ene var forbaska hard å skru opp igjenn og jekka opp bilen litt for å se om det hjelp, men da spratt senkeskruen ut av den halvmåneforma skåla den sitter i. Nå får jeg ikke av mutteren og klarer ikke å få vridd den inn igjenn i sporet pga for stort spenn på torsjonen.
Om dere sitter på noen gode forslag så........
Om dere sitter på noen gode forslag så........
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
-
Karamell GL 2.5
- -

-
extremracing.net
- -

- Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
- Phone: 97580778
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
er ikke fjører foran på t4, er torsjonsfjæring som skrevet i intro..chr18 wrote:får jo også sånne klemmer til å sette på fjørene, for å klemme de sammen, hvet ikke om det vill hjelpe her?
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
Karamell GL 2.5
- -

tar det som en selvfølge at ALT arbeid på oppheng på en bil gjøres ved hevet bil....... eller er det bare jeg som er nolldus her?extremracing.net wrote:du har vel fronten i "løse"lufta da?? er best og skru opp bilen når du løfter den på feks en 4 eller 2 søyla løfte bukkmener nå jeg da.. for da et det ikke noe særlig trykk/spenn noen plass forran. grav er noe dritt... hehe
deilig lyd av rekke 5'ern 
-
extremracing.net
- -

-
Karamell GL 2.5
- -

-
extremracing.net
- -

når det gjelder senke eller heving av t-4 så er det jo ikke sikkert alle som løfter opp bilen,sikkert noen som står på en smøre grav da.skal jo bare skru på 2 skruer da 
og da trenger man egentlig ikke og løfte bilen,men personlig så mener jeg at og løfte bilen er det beste ang t-4. men ellers så er jo løfting av bilen og annbefale ved jobbing på oppheng og div..hehe
og da trenger man egentlig ikke og løfte bilen,men personlig så mener jeg at og løfte bilen er det beste ang t-4. men ellers så er jo løfting av bilen og annbefale ved jobbing på oppheng og div..hehe
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Bilen var ikke jekka opp når jeg skrudde den ned (Trenger ikke det visst du ikke er for mange cm rundt livet). Problemet kom når jeg skrudde den opp på ene siden og det sa stopp. For å se om det hjalp så jekka jeg den opp på høyre side forran, men da skvatt hele bolten ut av festet. Så nå står bilen å hviler på to gamle dekk og 2 jekker utenfor blokka. Uten disse så blir den litt vel "Lowrider". Et h#&$£¤+ når en så enkel ting skal gå så galt!!!!!! Arrrggggg 
Glenn Andersen
-
extremracing.net
- -

er jo ikke snakk om tykk rundt livet eller ikke,men var mest pga spenningen/trykket som er når bilen står på bakken..
derfor er det best og ha bilen i "løse" lufta,
nettopp for og slippe slikt problem som du har nå
om det er den lange bolten som du skrur på som har godt ut av festet så er jo ikke det noe problem da. er vel 2 buer i enden av den bolten,eller på den som sitter i enden av bolten,bare og lirke den inn igjen der den skal sitte det,kan være litt stress men det skal gå ; ) hadde samme problem på min for lenge siden oxo
rett meg om jeg har misforstått helt hva som har løsnet
hehe
derfor er det best og ha bilen i "løse" lufta,
nettopp for og slippe slikt problem som du har nå
om det er den lange bolten som du skrur på som har godt ut av festet så er jo ikke det noe problem da. er vel 2 buer i enden av den bolten,eller på den som sitter i enden av bolten,bare og lirke den inn igjen der den skal sitte det,kan være litt stress men det skal gå ; ) hadde samme problem på min for lenge siden oxo
rett meg om jeg har misforstått helt hva som har løsnet
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Ingen problem med spenning på torsjonen når den stod på bakken men problemet kom når jeg jekka den opp og skrudde, da skvatt den ut. Visst jeg bare får løs mutteren så er det nok lettere å vri den bolten på plass, men den sitter som f@%#. Får ta på topplue og hodelykt og tilbringe kvelden under bilen. 
Glenn Andersen
-
Karamell GL 2.5
- -

extremracing.net wrote:når det gjelder senke eller heving av t-4 så er det jo ikke sikkert alle som løfter opp bilen,sikkert noen som står på en smøre grav da.skal jo bare skru på 2 skruer da
Her snakker vi ikke om å justere høyde på torsjonsfjeringen, men at han hadde uflaks og den ene justeringsarmen faktisk løsnet med skruen fremdeles på. og sp.målet var da om noen hadde et par kloke triks å komme med.
og justere to muttere er vel ikke akkurat å jobbe på opphenget er det vel?
deilig lyd av rekke 5'ern 
-
extremracing.net
- -

nå skal vi vel ikke diskutere hvor stor jobb det er og løsne 2 muttere eller ikke da. men ang disse 2mutteren så kan det være veldig mye jobb om man ikke gjør ting litt nøye før man begynner da feks ang rengjøring/smøring..Karamell GL 2.5 wrote: Her snakker vi ikke om å justere høyde på torsjonsfjeringen, men at han hadde uflaks og den ene justeringsarmen faktisk løsnet med skruen fremdeles på. og sp.målet var da om noen hadde et par kloke triks å komme med.
og justere to muttere er vel ikke akkurat å jobbe på opphenget er det vel?
og da blir det plutselig litt jobb med 2 muttere i opphenget
men tilbake til det han spør om så kan jeg bare si:
smør inn med masse rust løsings spray og ta en fast nøkkel og så tre inn på et rør slik du får mye kraft og så kan du prøve og skru fram og tilbake.er vel det eneste som hjelper... er vel oxo unødvendig og si at du bør ta en stål børste og gjøre rent i gjengene på bolten eller justeringsarmen om du vil.. jeg brukte kobber spray på den etter rengjøring og da kunne du nesten skru den med fingrene opp og ned.
lykke til
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Er hjemme fortsatt (blir det ut måneden) men kommer en tur innom neste uke. Litt internt her, men staben har også meget bra med verktøy i kontaineren.
Stikker innom å gjør opp med deg når jeg kommer oppom (salte bjørner på taxfree herved innført som ny valuta (mon tro om riksrevisjonen sier no' på det....????
)).
Stikker innom å gjør opp med deg når jeg kommer oppom (salte bjørner på taxfree herved innført som ny valuta (mon tro om riksrevisjonen sier no' på det....????
Glenn Andersen
-
extremracing.net
- -