Hei, henta bilen i Arendal. Den var langt fra normal inni/utenpå. Så en del å gjøre.
Det som vil hjelpe mest er nye pakninger til de 2 dørene bak, skyvedørene, + begge front dørene.
Er dette biltema vare? Det bodde forskjellige dyr i de gamle pakningene.
+
Beste måten til å fjærne diverse rust? Her finnest det så mangt. Skriv det eller post linken vis dette har vert oppe før!
Ellers kommer jeg tilbake med bilen på prosjekt senere.
Torkel. Asap!
Dør-Pakninger til T4 92Mod Transporter
-
tranphomer
- -

- Car: T3 1980 2.7l
- Phone: 91665891
-
extremracing.net
- -

- Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
- Phone: 97580778
biltema har desverre ikke pakninger til døre etc..
må skaffes brukt,hogger eller lignende.. eller nye da
hehe
ang rust så ville jeg tatt bort det som er av løs rust,og så smurt på et stoff som heter RUST BJØRN fåes kjøpt på div bensin stajsoner og bilrekvesita sjapper,
dette er et middel som gjør rust om til stål.. godt fornøyd med det jeg..
etter at du har smurt på rust bjørn så grunner du og så lakker du.. blir bra det..
ps les instruksjonen nøye på rust bjørn
lykke til.
må skaffes brukt,hogger eller lignende.. eller nye da
ang rust så ville jeg tatt bort det som er av løs rust,og så smurt på et stoff som heter RUST BJØRN fåes kjøpt på div bensin stajsoner og bilrekvesita sjapper,
dette er et middel som gjør rust om til stål.. godt fornøyd med det jeg..
etter at du har smurt på rust bjørn så grunner du og så lakker du.. blir bra det..
ps les instruksjonen nøye på rust bjørn
lykke til.
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Mens om du f.eks velger et stoff som heter owatrol kan du smøre det på og det trekker inn til metallet - forbi rusten, da det trenger oksygen og vannmolekyler vekk og "overtar" plassen deres.
Dermed vil det ikke ruste mere, i motsetning til f.eks Tectyl hvis en "bare smører på".
Owatrol kan du også blande til en grunning med lakken du skal ha på bilen - hør på ei malerforetning eller hos folk som kan resteaurere gamle biler.
mvh,
Yngve S
hadde på owatrol i plastekjøter igår, så ille ut.
Dermed vil det ikke ruste mere, i motsetning til f.eks Tectyl hvis en "bare smører på".
Owatrol kan du også blande til en grunning med lakken du skal ha på bilen - hør på ei malerforetning eller hos folk som kan resteaurere gamle biler.
mvh,
Yngve S
hadde på owatrol i plastekjøter igår, så ille ut.
Er Owatrol så bra?
Har hatt meg en fire kvelder nå og fjerna rust som låg under tectylen på den nye T4en min...den var tectylbehandla ein gang i tida..og på fire plasse var det BAARE kjeks under tectylen...litt sveising av nye plater og litt poppnagling..masse grunning og karosskitt måtte til...sprøyta så på sagkjedeolje under heile bilen..Det er ein metode eg bruker ein del. Minuset e at det må takast oppigjen minimum eit par gangar i året... Men da får ein jo holdt oppsikt med dne rusten som er og korleis tilstanden er.
Men trur jammen eg skal prøve meg på Owatrol eg altså dersom fleire kan anbefale det!
Har hatt meg en fire kvelder nå og fjerna rust som låg under tectylen på den nye T4en min...den var tectylbehandla ein gang i tida..og på fire plasse var det BAARE kjeks under tectylen...litt sveising av nye plater og litt poppnagling..masse grunning og karosskitt måtte til...sprøyta så på sagkjedeolje under heile bilen..Det er ein metode eg bruker ein del. Minuset e at det må takast oppigjen minimum eit par gangar i året... Men da får ein jo holdt oppsikt med dne rusten som er og korleis tilstanden er.
Men trur jammen eg skal prøve meg på Owatrol eg altså dersom fleire kan anbefale det!
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Owatrol er bra det, men det er ikke noen magi ute å går. Resultatet blir som du selv gjør det til.... Jo mere rust du fjerner, jo større blir sjangsen for et vellykket resultat. Eneste måten å få bukt med rust på, med et tilfredsstillende resultat, er å fysisk fjerne denne helt, for så å ha på rusthindrende midler.... Er vel en del som vil si i mot meg på dette, men er selv overbevist om at dette er tilfelle...
Pål Strand
Det er et genialt stoff!Tæff wrote:Men trur jammen eg skal prøve meg på Owatrol eg altså dersom fleire kan anbefale det!
Alt som er tynnbart med whitesprit, kan tilsettes inntil 20% Owatrol av metall-typen. Bengalakk blir f.eks. mye seigere og sprekker ikke opp så lett.
Svogeren min har brukt Owatrol ved restaurering av kjøretøy etc. i årevis, og sverger til dette.
Og jeg vet at karosseriverksteder ofte bruker dette i plateskjøter etc. innvendig for å holde rusten unna etter reparasjoner. Regner med de legger voks etc. til slutt, men Owatrolen trenger bedre inn og rustbeskytter i falser og skjøter.
Ei ulempe er at det er linoljebasert, og tørker dermed sakte.
-
tranphomer
- -

- Car: T3 1980 2.7l
- Phone: 91665891
Takker. Vi gutta har pussa ned mesteparten av rusten på "planet" bak setene også kalt bagasjerommet. Innsiden begynner å bli fin. Ble anbefalt Owatrol av andre også. Kjører dette på med KOST når vi har vaska ut det meste inni bilen..Rudeboy wrote:Mens om du f.eks velger et stoff som heter owatrol kan du smøre det på og det trekker inn til metallet - forbi rusten, da det trenger oksygen og vannmolekyler vekk og "overtar" plassen dens.
Tenkte på nye hjulbuer, men guffer på med børstevinkelsliper rundt overalt hvor jeg finner rust utpå bilen.(hjulbuer etc) Her bruker jeg rust oppgrunning 2 lag. derreter tektyl.
takker for innputt. Følg prosjekt tråen min..
kommer med updates. Torkel